Beantwoord

geen verbinding met Unifi Protect op poort 7443

  • 25 November 2020
  • 6 reacties
  • 298 keer bekeken

Het lukt mij niet om te verbinden met de Unifi Protect Controller dat op mijn Unifi Key Cloud gen 2+ draait. Als ik verbind met https://192.168.2.xxx:7443 krijg ik op al mijn apparaten (Windows, Android en iOS) de melding dat de verbinding niet gemaakt kan worden. Ik kan wel de Unifi management bereiken op hetzelfde ip-adres.

Ligt het aan een firewall instelling op mijn KPN Experia Box V12?

Hoe kan ik dit oplossen??

icon

Beste antwoord door Martijn567 30 November 2020, 13:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7

Nee, dat ligt niet aan de firewall van de V12, die speelt alleen een rol bij het vanaf Internet benaderen van services op jouw thuisnetwerk.

Je kunt LAN IP adressen overigens rustig in hun geheel vermelden, daar kan niemand wat mee.

Enig idee waar het dan wel aan zou kunnen liggen? Ik al heel wat gegoogled, maar kom er niet echt uit. Ik dacht dat met port forwarding ik zou kunnen oplossen, maar als dat alleen maar is om van buitenaf er verbinding mee te kunnen maken is dat niet de (enige) oplossing. Overigens kan ik vanuit de cloud (protect.ui.com) ook het device niet vinden, terwijl de Unifi controller wel beheert kan worden vanaf unifi.ui.com (draait op dezelfde device)

Reputatie 6
Badge +8

Welke firmware heb je draaien op de CloudKey? Met de (beta) firmware 2.x wordt poort 7443 niet meer gebruikt.

 

Met de IOS en Android apps kun je Protect sowieso alleen benaderen via de Cloud login van UI, niet rechtstreeks met IP.

Firmware versie van de Cloud Key is v.1.1.13

Dat zou de meest recente versie zijn als ik kijk onder maintenance - firmware. Maar er is een nieuwere (beta) versie?

Firmware van Unifi Protect is 1.13.2

Welke firmware heb je draaien op de CloudKey? Met de (beta) firmware 2.x wordt poort 7443 niet meer gebruikt.

Waar zou ik die firmware kunnen vinden? In de downloads sectie van ui.com kan ik geen nieuwere firmware voor de Cloud Key vinden...

Ik heb de fabrieksinstellingen van mijn Cloud Key hersteld en nu kan ik wel verbinden op poort 7443! 

Probleem is dus opgelost. Wat nu precies de oorzaak was is wel onduidelijk...