Beantwoord

Geen verbinding smartphone met Eminent Camline pro camera zonder wifi

  • 23 December 2023
  • 10 reacties
  • 677 keer bekeken

Ik heb in huis een Eminent Camline pro EM6330 camera. Sinds 2 weken kpn box 12 in gebruik. Na installatie heb ik alleen via wifi thuis verbinding tussen smartphone en camera. Als ik elders ben zonder wifi lukt het de smartphone niet om verbinding te maken met de camera. Hoe kan ik wel verbinding maken om vanaf elders toch in huis te kunnen kijken ?

Theun Klijnstra

icon

Beste antwoord door tucson71 17 January 2024, 10:44

Bekijk origineel

10 reacties

De bijbehorende app van de camera op je telefoon installeren terwijl je thuis bent en de telefoon verbinding met je thuiswifi heeft @Theun Klijnstra 

 

Ik heb hetzelfde probleem met mijn eminent camera maar mijn alarm systeem die ook op ip werkt kan wel verbinden vanaf internet zonder wifi. Wordt er iets geblokt bij kpn de laatste weken want het heeft wel gewerkt? Het kan ook een probleem bij eminent zijn 

KPN blokkeert niets @dvdeijnde 

Tot januari dit jaar had ik KPN. Verbinding maken lukte. Miv januari dit jaar overgegaan naar glasvezel van Delta. Verbinding maken lukte. Sinds kort glasvezel van KPN. Nu lukt verbinding maken niet. Ik verwacht daarom niet dat het een Eminent probleem is.

Blokkeert een firewall de verbinding?

De camera gebruikt de 2.4 ghz frequentie. Moet ik daar ergens iets aanpassen?

Gedachten waarvan ik niet weet hoe te proberen. 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Theun Klijnstra en welkom op het forum!

Hmm, gek dat dit niet werkt sinds je bij KPN zit. Op de app van de camera is alles goed ingesteld? We blokkeren dit namelijk niet. 
Ik heb op de site van Eminent gekeken, maar naast wat generieke informatie over de beelden bekijken via je app is er weinig te vinden. 😕

Als het alleen via 2,4 Ghz werkt dan kun je nog Extra Wifi instellen op de Box 12. Wellicht dat het dan wel lukt.

Zodra ik bij de modeminstellingen onder Basic, onder 2.4 GHz schuifje van Extra Wi-Fi network op ON zet, dan stopt mijn tv met het tv programma weergeven. Ik ben bang om wijzigingen door te voeren met kans dat alles in de war is. Eigenlijk snap ik het nut niet van een extra wifi netwerk 2,4 GHz aanmaken. Als ik wifi uitzet kan ik geen verbinding maken met de camera. Als ik op mijn werk ben moet ik toch "zonder wifi" wel contact met de camera thuis kunnen maken? En dat lukte voorheen wel maar nu met de kpn box 12 niet. Of interpreteer ik de wijze van verbinden verkeerd?

Reputatie 7
Badge +17

Nee je hebt gelijk over dat het buitenshuis ook te benaderen moet zijn, onafhankelijk van of je op wifi zit of niet. Mijn hoop was dat het via de 2,4 Ghz een stabielere verbinding zou zijn en we dat op die manier uit konden sluiten, maar als je TV uit valt snap ik dat je er weinig voor voelt om dit aan te zetten. Al zou dat niet moeten gebeuren bij het aanzetten van Extra Wifi. 😕

Dan heeft het met portforwarding te maken. Ik ben niet thuis in het soort camera dat je gebruikt, dus je kunt de vraag aan Eminent stellen. Hopelijk kunnen zij je dan helpen met de juiste instellingen voor je modem en/of de camera. Dan zou het ook buitenshuis te benaderen moeten zijn.

Hallo,

 

heb sinds enkele weken ook het probleem met een eminent camera, heeft altijd gewoon gedaan en nu niet meer?

Dus niet buitenhuis te benaderen……..

 

EM6360 BELANGRIJK: Verandering in ondersteuning en werking Easy Pro View en CamLine Pro IP camera’s

  • Bijgewerkt 1 jaar geleden

In deze tijd volgen technologische ontwikkelingen en de eisen die aan technologie worden gesteld elkaar in razend tempo op. Dit geldt onder andere ook voor de platformen waarop een aantal van onze IP camera’s draaien. De platformen Easy Pro View en CamLine Pro voldoen niet meer aan de eisen en zijn niet meer te upgraden. Wij hebben helaas het noodzakelijke besluit moeten nemen om de ondersteuning van de Easy Pro View en CamLine Pro IP camera-platformen te beëindigen.

Per 1-1-2022 zal de werking van de Easy Pro View en CamLine Pro IP-camera’s gaan veranderen. Vanaf deze datum zullen de servers die zorgen voor het extern benaderen van de IP camera’s worden uitgeschakeld. Dit heeft gevolgen voor de werking van de IP-camera. Wanneer de servers worden uitgeschakeld zal er geen externe toegang meer mogelijk zijn. Pushberichten worden niet meer verstuurd.

Servers worden gefaseerd uitgeschakeld. Wanneer u meerdere camera’s heeft, kan het zijn dat de ene camera eerder niet meer extern te benaderen is dan de andere camera. Externe toegang is wel nog mogelijk met een NAS van Synology of QNAP (raadpleeg hiervoor de website van de NAS-fabrikant). Intern, op uw eigen thuisnetwerk blijven de camera’s werken zoals u gewend bent. 

Houd er rekening mee dat de Easy Pro View en CamLine Pro iOS en Android apps niet meer ondersteund worden en er zullen geen updates meer voor de apps en camera’s komen.

Betreffende camera’s:

EasyProview: EM6250, EM6250HD, EM6260, EM6270, EM6275

CamlinePro: EM6225, EM6230, EM6325, EM6330, EM6331, EM6350, EM6355, EM6360

Reageer