Geen VPN verbinding mogelijk

  • 21 April 2021
  • 2 reacties
  • 81 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Dat [Admin: geen Smart TV app voor Google TV] is wel balen, ook geen VPN ondersteuning op de experiabox. Ik begin een beetje te balen van KPN

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7

Hoi @A. de Groot, welkom terug! Ik zie dat je al eerder een topic hebt aangemaakt dat VPN niet lukt op je Experia Box. 

In dat topic geeft wjb aan:

  

Het lukt niet, zodra ik de vpn tunnel “open” zet kan ik geen enkele website meer openen.

Dus het lukt wel om een VPN verbinding via de V10 op te zetten?

Als er geen split tunneling gebruikt wordt en dus alle verkeer via die tunnel loopt dan is het afhankelijk van de firewall van de andere kant van de tunnel of je wel of niet Internet op kunt.

 

Daar heb je vervolgens niet meer op gereageerd. Als de situatie nu nog net zo is als je in dat eerdere topic beschrijft, dan zul je toch contact moeten opnemen met de degene waar je mee verbindt. Zij zullen dan hun instellingen moeten nakijken of daarin enige blokkade is van jouw verbinding/IP adres. 

Reputatie 7
Badge +10

M.b.t. VPN, als er sprake is van "split tunneling”, afhankelijk van het VPN protocol kun je dat mogelijk vanuit de “VPN Client” instellen. (Bijv. normale opties met het OpenVPN en L2TP/IPSec protocol).

M.b.t. Smart TV en Google TV   (Android TV).
Kijk of je “Microsoft Edge” als app kunt installeren. Mogelijk als "side load”.

Microsoft Edge als “browser” ondersteunt gewoon de internet website om KPN TV te kijken.