Vraag

Gevolgen van update KPN Box 12

  • 4 October 2021
  • 4 reacties
  • 160 keer bekeken

Op 4-10-2021 om 2:30 is er een update geïnstalleerd op het V12 Modem. Gevolg:

  • Alle DHCP intellingen zijn weg. In mijn netwerk krijgen servers hun vaste IP adres van het modem. Netwerk dus volledig down.
  • Alle port forwardings zijn weg. Gevolg. De web sites die leven op mijn webservers achter het Modem waren niet bereikbaar.
  • Wachtwoord was gereset naar fabrieksinstelling. Heb ik weer gewijzigd, maar daarna kon ik 1 keer inloggen en daarna niet meer, noch met het nieuwe noch met het oude wachtwoord. De V12 benaderd via het ip adres 192.168.2.254. Na accepteren van het certificaat kon ik weer inloggen zo vaak ik wilde.

Update kwam onaangekondigd. Alles down. Was weer snel hersteld, maar voordat ik er achter was wat het probleem was !!!!!

Niet leuk.



Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @warendorp , was dat wel een firmware update? Er is geen update aangekondigd.

Welke versie staat er nu op jouw KPN Box 12?

Hieronder naar mijn weten de huidige versie die ook op 'mijn’ Box 12 staat.
Deze versie is bij mij al zo'n 6 maanden geleden uitgerold.

Device Info
Serial Number LK201xxxxxxx
Hardware Version 1.0
Software Version SGEJ10000310
Bootloader 0.94.0-sec
GUI Version 4.124.1

Op de SAGEM F5359 staat SGEJ10000310

Mogelijk stond die versie er al.

Wel is het modem op 3-10 om 2:30 volledig naar de fabrieksinstellingen gegaan, met alle gevolgen zoals beschreven.

Reputatie 7
Badge +21

Vervelend, dat is inderdaad niet zoals het hoort.

Reputatie 7
Badge +24

Vervelend, dat is inderdaad niet zoals het hoort.

Ik heb het nog nooit meegemaakt. Maar ik lees het hier wel vaker. Er is maar 1 oplossing voor: eigen router aanschaffen. Dan kun je tenminste ook een backup maken van de instellingen.