Beantwoord

Gigaset Elements

  • 25 February 2020
  • 8 reacties
  • 745 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een Gigaset Elements Alarm systeem dat altijd werkte via Ziggo. Echter, nu ik ben verhuisd werkt deze niet omdat het signaal wordt tegen gehouden door de firewall in de Experia Box V10A. Er wordt geen verbinding gemaakt met de Base van Gigaset Elements.

Wie kan mij a.u.b. helpen. Ik wordt nu heen en weer geslingerd van de KPN Klantenservice en weer terug naar Gigaset Elements Helpdesk.

Alvast hartelijk dank voor een reactie cq. oplossing :)

Grt. Michel

icon

Beste antwoord door Anonymous 25 February 2020, 22:56

Bekijk origineel

8 reacties

Hallo @Captain Cruise , het kan zijn dat er in de Gigaset nog een ip adres zit die bij de reeks van Ziggo hoort en KPN gebruikt een andere IP reeks.

Reset de set eens en installeer de set eens " als nieuw uit de doos".

Succes.

 

Dankjewel JariD. Ik ga ermee aan de slag. Grt. Michel

Hallo @Captain Cruise , laat s.v.p. even de afloop weten.

Succes.

 

Reputatie 6
Badge +10

Hi @Captain Cruise, welkom op het forum.

Ik zie dat @JanD je al op weg heeft geholpen om het probleem te verhelpen. Hoewel ik niet specifiek verstand heb van de Gigasel Elements, omdat we deze eigenlijk niet ondersteunen, verwacht ik niet dat de firewall van de Experia Box het probleem veroorzaakt. Ook heb ik dit probleem nog niet eerder gezien. Laat je ons weten of de tip van Jan het probleem heeft verholpen?

Reputatie 6
Badge +10

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

ik heb zelfde probleem met de Gigaset Elements Alarm maar dan met de KPN Box 12. Volgens de helpdesk van Gigaset zou ik eerst het hele systeem moeten resetten. Dat blijkt echter bij mij niet te helpen. Het volgende advies dat ik krijg is om een aantal poorten op de router te openen. Maar ik ken de weg niet op de router. Heeft iemand advies hoe je dit doet ?

De nieuwe smart care app van gigaset Elements heeft voor mij alles opgelost

ook voor de zekerheid de beste ethernetkabel gebruikt op het basis station

Reputatie 7

Het volgende advies dat ik krijg is om een aantal poorten op de router te openen.

Ik weet niet wie je dit advies gegeven heeft, maar voor alarmsystemen hoef je normaliter nooit "poorten te openen".

Reageer