Vraag

Gigaset N300A IP: na iedere reset van de router is de VOIP verbinding verbroken

  • 26 March 2023
  • 6 reacties
  • 86 keer bekeken

Badge

Ik heb een Gigaset N300A IP achter een Asus GT-AX11000 router. Dat werkt prima totdat de router gereset wordt. Of de netspanning even uitvalt. Dan krijg ik iedere keer een melding dat verbinding maken met de VOIP provider mislukt is.
Ik kan geen vaste routine ontdekken om dit te herstellen. Rebooten of resetten naar fabrieksinstellingen en de opgeslagen instellingen terugplaatsen helpt dan in ieder geval niet. Voeding van de N300A IP een tijd onderbreken ook niet.
Wat meestal wel werkt: de N300A IP afkoppelen en  op een ander access point aansluiten, Dan volledig resetten en instellingen opnieuw laden. Meestal moet ik dat meerdere keren herhalen.

Als er dan uiteindelijk wél VOIP verbinding is kan ik de N300A IP loskoppelen en weer op de router aansluiten en werkt het gewoon.
Wat kan er aan de hand zijn?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @Dorus32 @wjb en @Babylonia weten hier veel van, die willen je misschien wel bijstaan. Ik heb ze even ingeseind.

Wacht s.v.p. hun eventuele reactie af.

Succes.

Reputatie 7

Dit is een vreemde situatie. De N300A IP zou eigenlijk altijd vanzelf weer moeten verbinden maar blijkbaar is dat bij jou niet het geval.

Zie jij de N300A IP op zo'n moment wel in jouw netwerk en kan je er op inloggen?

Badge

Ja ik kan er dan gewoon op inloggen.
Wat ik opvallend vind: dan is de aanmeldpagina wel in het Engels. Als ik Nederlands kies krijg ik een melding dat die taal niet standaard beschikbaar is en gedownload moet worden als er een internetverbinding is. Blijkbaar heeft de N300A IP dus toch geen internetverbinding op dat moment. Maar waarom niet is mij een raadsel.
 

Reputatie 7

Wat is het IP adres op zo'n moment en welke versie van de firmware staat op die N300A IP.

 

Badge

 

Badge

Ter aanvulling: nu werkt het gewoon.
Vanmorgen aardlek getest en daarna was er geen verbinding met de VOIP provider. EN dat gebeurt na elke reboot van de router.

Ik heb dus vanmorgen de Gigaset op een access point aangesloten, een paar keer gereset en de instellingen weer geupload en toen werkte het plotseling weer.