Beantwoord

Glasvezelpunt in huis defect maar klantenservice stuurt nieuw modem

  • 9 November 2022
  • 14 reacties
  • 208 keer bekeken

Contact gehad met klantenservice duidelijk gemaakt dat de router werkt maar dat ik geen internet, tv en telefoon heb. Wanneer ik het glasvezelkastje verbind met de router knippert het betreffende lampje niet. Volgens mij is dan het glasvezelkastje defect of zie ik dat verkeerd? Ik krijg nu een nieuwe router opgestuurd en dat is naar mijn idee niet de juiste oplossing.......

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 9 November 2022, 21:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Bent u nieuwe klant? Of bestaande klant? Heeft het in het verleden wel gewerkt? 

Welk lampje knippert er niet en is dat op het glasvezelkastje of op uw modem ?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Wawam, welkom op ons forum!
Het hangt er inderdaad wel n beetje vanaf welke lampjes aan/uit blijven. Kun je dat toelichten? Je kunt hier eventueel ook foto's plaatsen!

Op het glasvezelkastje branden beide lampjes (power en connections) Aan de achterzijde van de router branden alle lampjes behalve die waar de kabel van het glasvezelkastje in de router gestoken wordt. Aan de voorzijde van de router branden de lampjes van tv en telefoon niet.

 

Overigens ben ik al langer klant en heeft het tot vandaag gewerkt.

En als u een andere ethernetkabel ( wel cat. 5e of cat. 6 ) probeert tussen glasvezelkastje ( NT) en WANpoort ?

Ik heb een andere kabel geprobeerd en het resultaat was hetzelfde. Ik heb de ingang van de router ook middels een kabel verbonden met een ander apparaat (een devolo) en dan gaan de lampjes bij de ingang op de router wél branden. Dat heeft mijn vermoeden dat het niet aan de router ligt wel versterkt.

Reputatie 7
Badge +24

Op het glasvezelkastje branden beide lampjes (power en connections) Aan de achterzijde van de router branden alle lampjes behalve die waar de kabel van het glasvezelkastje in de router gestoken wordt. Aan de voorzijde van de router branden de lampjes van tv en telefoon niet.

 

De kabel van glasvezelmodem naar KPN Box is meestal rood. En ik zie hier een rode kabel in LAN poort 1.

Verklaar even verder: die rode kabel bij u op de foto loopt toch niet naar het glasvezelmodem? Want dat zou fout zijn.

Reputatie 7
Badge +10

Op het glasvezelkastje branden beide lampjes (power en connections) Aan de achterzijde van de router branden alle lampjes behalve die waar de kabel van het glasvezelkastje in de router gestoken wordt. Aan de voorzijde van de router branden de lampjes van tv en telefoon niet.

 

De kabel van glasvezelmodem naar KPN Box is meestal rood. En ik zie hier een rode kabel in LAN poort 1.

Verklaar even verder: die rode kabel bij u op de foto loopt toch niet naar het glasvezelmodem? Want dat zou fout zijn.

 

 

Inderdaad eerst de juiste kabel uitsluiten. Als die juist is, ligt het hoogstwaarschijnlijk aan het glasvezelkastje (Xgspon).

Deze is niet op te sturen, dus er zal een monteur moeten komen op hem te vervangen en te activeren. 

De rode kabel loopt inderdaad niet naar het glasvezelkastje. Ik ga morgen maar weer met klantenservice bellen......

Reputatie 7
Badge +20

De kabel die vanaf het glasvezelkastje komt, is aangesloten op de WAN poort? Als dat het geval is, zou je dan aan de onderkant willen kijken of het lampje van de poort van je glasvezelkastje wel brandt? Zo nee, dan lijkt daar inderdaad een issue mee te zijn en wil ik je inderdaad aanraden om met de klantenservice te bellen, dat kan 24 uur per dag als je last hebt van een storing!

Sinds vanmorgen is bekend gemaakt dat er een issue kan zijn met glasvezelkastjes, nog niet elke collega zal daar van op de hoogte zijn. De kans is aanwezig dat jij hier ook hinder van ondervindt. Mocht je iemand treffen die nog niet weet waar je het over hebt dan kan je aangeven dat hier een melding over staat bij de incidenten berichten op ons intranet!

Geen idee wat er gebeurt is, maar het spul werkt weer. Ik ben voor de zekerheid naar het lampje onder het glasvezelkastje gaan kijken, niet ontdekt overigens, verder nergens aangezeten. Sta nog even naar mijn router te staren en opeens begint het lampje van de tv te branden....... Nu werkt het hele spul weer , schiet mij maar lek🤷‍♂️......

Reputatie 7
Badge +20

Ik kan toveren @Wawam 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nee geen idee hoe dit kan, wel mooi uiteraard! Laten we er maar van uit gaan dat het nu goed blijft 😃

@Maja_ bedankt voor je toverkunsten! Voor nu zijn we er blij mee