Beantwoord

Goodwe omvormer heeft problemen met wifi

  • 6 April 2023
  • 4 reacties
  • 488 keer bekeken

Ik heb een soortgelijk probleem met een GoodWe GW2500 XS-11 icm een WiFi module en een KPN Experia 12. De oranje LED op de omvormer knippert 4 keer: “problemen met de WIFI server” volgens de GoodWe handleiding.

Er is een Wifi verbinding tussen de omvormer en de V12. Beide lampjes op de GoodWe WiFi stick branden en in de KPN MijnModem-omgeving zie ik de omvormer met een IP adres.

Probleem is dat de er geen data stroomt van de omvormer naar het GoodWe SEMS-platform. Wordt dit door de V12 geblokkeerd? Ik heb net als Salvatoro de poorten, zoals hierboven getoond, opengezet, maar dat heeft niet geholpen.

Enig idee wat ik nog zo kunnen proberen?

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 10 April 2023, 13:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb een soortgelijk probleem met een GoodWe GW2500 XS-11 icm een WiFi module en een KPN Experia 12. De oranje LED op de omvormer knippert 4 keer: “problemen met de WIFI server” volgens de GoodWe handleiding.

Er is een Wifi verbinding tussen de omvormer en de V12. Beide lampjes op de GoodWe WiFi stick branden en in de KPN MijnModem-omgeving zie ik de omvormer met een IP adres.

Probleem is dat de er geen data stroomt van de omvormer naar het GoodWe SEMS-platform. Wordt dit door de V12 geblokkeerd? Ik heb net als Salvatoro de poorten, zoals hierboven getoond, opengezet, maar dat heeft niet geholpen.

Enig idee wat ik nog zo kunnen proberen?

Gewoon slecht WiFi bereik. Hoe groot is de afstand tussen de omvormer en Experiabox of KPN Box? 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @DJean66, welkom op ons forum! Ikzelf heb er niet zoveel verstand van dus vanuit KPN heb ik er niet zoveel aan bij de dragen, had je al naar de reactie van Nick gekeken? Als het bereik een probleem is kun je wellicht in het onderstaande topics nog wat handige tips vinden:
 

Hoi Nick,

 

Dank voor je reactie. Maar…

Er is een stabiele connectie tussen de WiFi stick van GoodWe en de KPN V12 router. Als ik op de router inlog zie ik de omvormer met een IP adres.

Het lijkt er dus op dat er geen dataverkeer is tussen de V12 en het SEMS platform. Het rare is dat als ik een “reload” op de wifi stick geef, de gegevens wél naar het SEMS-platform worden gestuurd. Maar een paar minuten later stopt dat en is de omvormer weer “Offline”.

Zie hieronder 2 screenshots. De eerste is als ik in de SEMS app kijk, de tweede is na een reload en na een paar minuten gaat ie weer naar de situatie zoals in screenshot 1.

 

 

Ik heb contact met GoodWe gehad en bij een KPN modem (in mijn geval een V12) moet je poort 20001 forwarden.

Dus een regel aanmaken (zoals bij Salvatoro hierboven):

  • Service: GoodWe 20001
  • Protocol: TCP
  • External Host: (leeg laten)
  • Internal Host: (staat al ingevuld, maar dat is het IP adres van de omvormer)
  • External Port: 20001
  • Internal Port: 20001