Beantwoord

Google AD links werken niet via eigen verbinding, wel via vpn of mobiel internet

  • 22 February 2021
  • 1 reactie
  • 139 keer bekeken

Google search geeft resultaten in de vorm van ads links en plaatjes met producten en links. Wanneer ik verbonden ben met wifi werken deze links niet. Ga ik naar 4G van vodafone of via VPN geen probleem. Het lijkt er op dat de dns van googleleadservices niet wordt gerouteerd. Dit is op een iPhone en Safari.

Wie weet meer? Internet staat vol met dit probleem maar ik heb het alleen met verbinding met KPN en gebruik DNS van google.

 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 25 February 2021, 21:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +17

Welkom, @Fvrank! Bedankt voor je bericht. Vreemd dat je geen gebruik kunt maken van Google adservice als je verbonden bent met wifi op jouw iPhone. Ik heb een aantal vragen en tips.

  • Krijg je dezelfde melding in bijvoorbeeld Google Chrome?
  • Gebeurt het ook in incognito modus op jouw iPhone?
  • Geschiedenis en cookies verwijderen wil nog wel eens helpen. Heb je dit al geprobeerd?
  • Staat er mogelijk iets in de instellingen van jouw firewall wat dit tegen kan houden?
  • Ik lees elders op het internet dat Ad blockers and Web booster extention ook deze melding kan veroorzaken. Ad blockers kunnen als extensie in jouw browser zitten, maar bijvoorbeeld ook in een antivirus programma. Heb je hier al naar gekeken?