Beantwoord

Google nest mini gen 2 heeft problemen om verbinding te maken via Wifi

  • 23 October 2023
  • 7 reacties
  • 357 keer bekeken

Mijn 8 nest mini`s vallen zeer vaak weg, proberen verbinding te maken met wifi!!??

Inmiddels al 4 x deze maand alle 8 mini`s gereset!

Even stroom eraf en het gaat een 1 dag soms met mazzel 2 dagen goed.

Wordt er zeer kriebel van…..

Neem aan dat er ook andere met dit probleem zitten.

Heb een fritzbox via KPN.

Las iets over bridge mode - ipc6 stateful of stateless …..???

Heb 2.4 en 5ghz beide een andere SSID naam gegeven!!

Hoop dat er iemand is die mij kan helpen, want 8 dingen die het steeds niet doen is echt ….. » 😡

Moet wel zeggen als het werkt dan werkt het goed 👍

 

TIP GOOGLE : Gooi als het niet te fixen is een optie in de firmware dat de nest elke 24 uur herstart

dan hoef ik zelf niet steeds stroom eraf en erop te zetten hihihhii

 

icon

Beste antwoord door MrRJ 29 October 2023, 13:31

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Bellen lijkt me een goede optie.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @MrRJ, welkom hier. 

Alleen de Google Nest mini's vallen weg? Alle andere appraten die aangesloten zijn op de wifi blijven het gewoon doen? 

Want dan lijken de mini's toch niet helemaal lekker samen te werken. Je kan ze dan eens resetten en als nieuw aansluiten. 

Of heb je al gebeld met 0800-0402 en heeft mijn collega samen met je het probleem opgelost?

Probleem lijkt opgelost!

Google 2 uur aan de lijn gehad en diverse dingen doorgelopen.

Probleem ligt dus niet bij KPN! (Bart_Z)

Inderdaad alleen de Nest mini`s vallen weg rest wifi apparaten geen problemen mee.

Wat was nou uiteindelijk het probleem:

Ik had alle google nest mini`s in 1 groep gezet!

Blijkbaar vinden ze dit niet leuk 😉

Advies was om van van elke ruimte in huis een groep te maken.

Waarom: Als ik bv in de zitkamer riep licht aan dan gingen alle lichten in huis aan….

Omdat er in elke ruimte een mini staat gaan dus ook alle lichten in huis aan.

 

Advies: Maak van alle ruimtes in huis een groep!

Zitkamer groep maken (volgens de google man - beste altijd kleine letters) en daar alle lampen/chromecast/etc in te zetten.

Zolder groep maken mini/chromecast en lampen etc van de zolder in die groep te zetten.

Etc etc

Zo het hele huis door te lopen en groepjes te maken.

 

VOORDEEL:

-Geen vervallende google nest mini`s meer JIHAAA 👍 (tot nu toe dan)

-In Zitkamer: Hey google lamp aan/uit - dan gaan alle lampen in zitkamer aan/uit rest in huis blijft UIT

 

Mocht ik toch weer problemen krijgen dan zal ik dat hier melden!

Tevens was de google man zeer ervaren en mag hem altijd om advies vragen.

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Het heeft dus even geduurd, maar fijn dat je de oplossing hebt gevonden. En ook heel erg leuk dat je die gedeeld hebt. Hopelijk kun je daar nog vele anderen mee helpen. :)

Mocht er nog weer iets zijn, dan zien we je graag weer verschijnen. 

Ik heb er maar eentje en die weigert sinds enkele weken dienst. Als een spraakopdracht geeft dan krijg ik in het Italiaans antwoord. 😁 “Ik begrijp er uit dat er problemen zijn (Die had ik al door), probeer het later nogmaals” 

Stroomloos maken helpt niet. Resetten wel, maar ook dat is maar tijdelijk. Dan begint het ding weer Italiaans te praten. 

Het probleem heeft zich een paar jaar geleden ook als eens voorgedaan.  Was toen ook niet op te lossen. Heb van ellende maar een nieuw gekocht.

Iemand een idee. 

Hallo, Ik heb een soortgelijk probleem met mijn 4 nesten. Na reset lijkt alles te werken maar na uitzetten en weer radio luisteren vie nest geeft tie stee vast de opmerking “Er gaat iets mis probeer het over enkele seconden weer” En dat blijft zich herhalen. Ik was altijd erg tevreden met de nesten maar erger me er nu erg aan. Iemand een oplossing? 

Hallo, Ik heb een soortgelijk probleem met mijn 4 nesten. Na reset lijkt alles te werken maar na uitzetten en weer radio luisteren vie nest geeft tie stee vast de opmerking “Er gaat iets mis probeer het over enkele seconden weer” En dat blijft zich herhalen. Ik was altijd erg tevreden met de nesten maar erger me er nu erg aan. Iemand een oplossing? 

Alles geprobeerd. Uiteindelijk maar weer een nieuwe gekocht. Ditmaal met scherm, Geen problemen meer.

Reageer