Vraag

Google tv verliest soms verbinding sinds we glasvezel hebben

  • 29 June 2022
  • 7 reacties
  • 79 keer bekeken

Hoi

 

Wij kijken al een tijdje tv met Google tv werkt allemaal prima, maar sinds wij glasvezel hebben verlies de google tv soms verbinding met de modem en stopt de uitzending omdat deze geen internet meer heeft. De modem heb ik al een aantal keer gereset en ook de google tv heb ik terug gezet naar fabrieksinstellingen het probleem is wel minder geworden maar is er nog steeds. Als ik de google aansluit op een wifi punt op me telefoon of via de buren bijvoorbeeld blijft deze het wel doen... kpn snapt er niets van en zegt dat de google tv niet ondersteund wordt maar dat heeft hier helemaal niets mee te maken denk ik. Wie kan me helpen..


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Suusjev81 en welkom op het forum! Lijkt me niet prettig als je uitzending steeds stopt dus ik snap dat je dit opgelost wilt hebben. Als het via andere wifi signalen wel goed werkt (zelfs die van de buren) dan is je eigen wifi misschien niet optimaal. Heb je de Wifi Manager al doorlopen sinds dit speelt? Ik ben benieuwd of het hem daar in zit en of het daarna beter gaat. Hebben andere apparaten geen in problemen met het streamen van series en dergelijke? 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb niets meer van je vernomen, dus ik hoop dat het met de bovenstaande tip gelukt is. Zo niet, laat het hier gerust weten! 

Hoi 

 

Ik zie nu pas je bericht.

Ja is erg vervelend als het steeds stopt. De wifimanager had ik al gedaan en gaf een prima resultaat. Ik heb ook al alles gereset en gedaan. Tis nu wel een stuk minder als eerst maar soms doet hij het nog. Nee andere apparaten hebben hier geen last van. Er is alleen glasvezel aangelegd en verder is er niets veranderd.

Reputatie 7
Badge +10

@Sanne_M Ik hoor en lees meer berichten van klanten met XGS-PON (nieuwe aansluitingen) waarbij de verbinding meerdere malen per dag kortstondig wegvalt. Bij een computer of telefoon merk je daar niet zoveel van maar in het geval van zoiets als Google TV kan je dat inderdaad wel merken.

Het is geen Wifi kwestie maar lijkt echt in de verbinding van KPN te zitten. Ik weet niet of je daar iets mee kan of dat er vanuit Webcare/KS een logboek wordt bijgehouden van dit soort meldingen zodat de afdeling ACN er naar kan kijken?

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt sanne met webcare logboek en acn?

 

Reputatie 7
Badge +10

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt sanne met webcare logboek en acn?

 

Het was niet Sanne die dat schreef maar ik. En dat was niet voor jou bedoeld maar voor Sanne. Om haar erop te wijzen dat er meer klanten lijken te zijn met soortgelijke problemen als de jouwe. Misschien kan Sanne daardoor een stukje verder komen met het helpen van jou. 

Reputatie 7
Badge +17

Dankje @Ward_. Dat is goed om te weten en ik ga het signaleren. 🙂 Fijn dat je dit meldt. We gaan het in de gaten houden. Laat je het me ook weten als je meer van dit soort berichten ziet op het forum? Dan kunnen we het inventariseren. 

@Suusjev81 Geeft niks! Fijn dat je nog reageert. Hoe kijk je Google TV? Gebruik je de Chromecast, of een app op je smart TV? In dat laatste geval, zou je de TV bekabeld aan willen sluiten? Als het hem in de glasvezelverbinding zit dan zou het dan ook weg moeten vallen, dus ik ben benieuwd hoe het dan gaat.