Vraag

Growatt shine-s datalogger aansluiten op experia 12 lukt niet

  • 12 August 2023
  • 2 reacties
  • 51 keer bekeken

Ik ben van ziggo overgestapt naar KPN. Na veel gedoe werkt uiteindelijk alles, behalve mijn Growatt Shine-s datalogger. De experia 12 box wil hem niet connecten. 
 

ik heb al een 2.4 GHz extraWifi aangemaakt met zowel voor de netwerknaam als voor het wachtwoord alleen letters en cijfers. Andere apparaten (smart plug) heb ik hier al op aangesloten. 
Maar de Shine-s datalogger lukt niet. 
 

ik gebruik de Shine-app om te configureren. En ik heb alle stappen doorlopen (ook resetten van de datalogger). Maar bij de laatste stap (connecten) telt het tellertje tot 120 sec af en zegt dan dat het mislukt is. Try Again …

Op mijn datalogger knippert het rode LED met circa 1 Seconde.

ik zie op het forum vergelijkbare vragen uit het verleden, maar de tips daar werken niet bij mij  

 

Wie herkent het probleem en weet een oplossing?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @PeeGee65! Welkom op het forum. 

Dit valt buiten de ondersteuning. En ik heb er daarom ook weinig kaas van gegeten. Misschien dat een andere forumgebruiker je kan helpen? 

Ook vond ik nog deze pagina over de Growatt Shine. Staat daar misschien de winnende tip tussen? 

Aangaande jouw opmerking "Dit valt buiten de ondersteuning”. Nee dus: het ligt weldegelijk aan de KPN router: 

 

De site waar je naar verwijst geeft dezelfde informatie die ik al had. Dus op zich moest het werken.

Maar intussen ben ik al verder: Het ligt aan die  “@#$%^&*!”-Netwerk/Router van de KPN.

 

Ik zat eerst bij Ziggo. Alles werkte perfect. Ik had een TP-link Deco P9 netwerk. Alles gaat prima.

Totdat ik overstap naar KPN! 

TV+ kastje hapert wanneer ik mijn TP-link netwerk pak.  Ook wanneer ik het “bedraad” aansluit (want de Deco P9 werkt ook via powerline).

Maar de TV+ werkt pas wanneer ik de KPN-router gebruik en nadat ik de KPN WifiPlus kastjes heb aangeschaft.

 

En nu mijn Datalogger: Ik heb nu toch nog een TP-link Deco aansgesloten, met een eigen netwerk. En ja hoor: datalogger werkt meteen!

 

Ik heb Zoooooo'n spijt dat ik naar KPN ben overgestapt …...