Beantwoord

H368N wifi split en DNS aanpassen

  • 13 May 2020
  • 3 reacties
  • 111 keer bekeken

Hoi,

 

op mijn H368N wil ik graag twee dingen, maar ik kan niet vinden hoe:

  • ik wil mijn wifi splitsen in 2 aparte kanalen
  • Ik wil mijn DNS aanpassen, zodat ik een pi-hole kan instellen.

Kunnen jullie mij aangeven hoe ik dit kan doen?

 

Alvast dank!

 

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen den Hollander

icon

Beste antwoord door Nick83 13 May 2020, 18:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Hallo @J. den Hollander , jouw modem, de Experia V9 heeft maar 1 Wi-Fi-band, de 2.4-band en je kunt dus geen aparte kanalen maken, daar heb je een dual-band modem voor nodig met de 2.4- en de 5.0-band, die kun je elk een eigen SSID-naam geven.

Inloggen in de modem kun je met 192,168,2,254 en kom je in het menu vast wel iets over DNS tegen.

Succes,

 

Reputatie 7
Badge +24

Op de V9 is het niet mogenlijk om de dns server aan te passen of in te stellen. Een pihole draaien kun je zo dus wel vergeten. Die zul je op elke pc apart in moeten stellen.

Om die reden heb ik jaren geleden al een pfsense router achter mijn v9 gezet. Pfsense heeft PFBLOCKERNG, wat nog veel beter is dat pihole :wink:

https://linuxincluded.com/block-ads-malvertising-on-pfsense-using-pfblockerng-dnsbl/

En er op geen enkel product van KPN kan je meerdere wifi netwerken maken. Op sommige kun je de 5 GHz en de 2,4 GHz splitsen, maar meer niet.

Op de V9 is het niet mogenlijk om de dns server aan te passen of in te stellen. Een pihole draaien kun je zo dus wel vergeten. Die zul je op elke pc apart in moeten stellen.

Hallo @Nick83 , bedankt voor de aanvulling, want ik ken het menu van de V9 niet.

Nu heeft @J. den Hollander  volgens mij alle antwoorden op zijn vragen.