Beantwoord

Hardware issue met Experia Wifi versterker

  • 18 July 2020
  • 6 reacties
  • 61 keer bekeken

Goede middag.

Sinds kort kan ik de tweede versterker niet meer aanzetten.

Als ik de aan/uitknop indruk gaat het power lampje groen branden gedurende ca. 10 seconden, daarna gaat het knipperen en gaat vervolgens uit.

De andere lampjes branden helemaal niet.

(Overigens, de versterker wordt wel warm in de situatie dat er geen enkel lampje brandt)

Wat heb ik gedaan: de stroom er een tijdje afgehaald; dit haalde niets uit.

Ook heb ik de reset knop al een aantal malen ingedrukt gehouden, ook dit haalde niets uit.

In mijn ogen is dit een duidelijk hardwareprobleem.

De eerste versterker doet het prima (35 Mbit/sec)

Allebei de versterkers zijn met een ethernetkabel verbonden aan het modem (Experia V10)

De download snelheid in de ruimte van de tweede versterker is minder dan 2 Mbit/sec. Dit is vlg. mij het signaal van de eerste versterker, die een verdieping hoger staat.

In de overtuiging, dat er een nieuwe versterker moet komen, heb ik de helpdesk gebeld; dit was zonde van de tijd.

Als die betreffende medewerker niet eens weet, dat de Wifi op het modem wordt uitgeschakeld bij gebruik van de versterkers, dan is het daarna moeilijk communiceren.

Ik heb een link gekregen om een monteur te laten komen, maar vanwege Corona is dit niet mogelijk. Terwijl in mijn optiek die versterker moet worden vervangen dus helemaal geen monteur nodig is.

Mijn vraag aan de moderator is hoe we dit efficiënter kunnen oplossen.

 

Bij voorbaat dank.

Dick.

 

 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 24 July 2020, 11:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Dickmail!

Ik heb een link gekregen om een monteur te laten komen, maar vanwege Corona is dit niet mogelijk. Terwijl in mijn optiek die versterker moet worden vervangen dus helemaal geen monteur nodig is.

Ik geef jou hier volkomen gelijk in, het is mij na je uitvoerige beschrijving overduidelijk geworden dat 1 van je Experia Wifi het niet meer goed doet, dus er is een nieuwe naar je onderweg! Je kunt hem vanaf zaterdag 25 juli 2020 na 14:30 uur ophalen bij de Bruna aan de Kerkstraat in 's-Gravendeel :slight_smile: Je krijgt een sms’je als hij voor je klaarligt en het is van belang dat je een geldig legitimatiebewijs kunt tonen, anders mogen ze hem niet aan je meegeven :wink:

Laat je weten of alles weer in orde is als je de nieuwe aan hebt gesloten?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Dickmail, heb je het sms'je ontvangen dat de Experia Wifi bezorgd is bij de Bruna? Soms geven mensen aan dat ze geen sms ontvangen, terwijl een pakketje al wel afgehaald kan worden, dus ik geef via deze weg nog even aan dat jouw pakketje inmiddels ook voor je klaar ligt :blush:

Beste Maja,

Ja ik heb het sms'je ontvangen en ga hem vandaag halen.

Nog bedankt voor je hulp.

Ik zal het laten weten wat de resultaten zijn.

 

Vr. groeten,

Dick

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Top, ik hoor het graag!

Beste Maja,

Ik heb de nieuwe versterker aangesloten en het systeem werkt weer zoals het hoort.

Nogmaals dank voor je hulp; en kosten uitgespaard door geen monteur te laten komen ( zoals voorgesteld door de helpdesk)

 

Vr. groeten,

Dick.

Reputatie 7
Badge +20

Goed nieuws :smiley:

Inderdaad erg fijn dat we de kosten en moeite van een monteursbezoek hebben kunnen besparen op deze manier, graag gedaan! :blush: