Beantwoord

Hisense airconditioning verbinden via 2,4GHz wifi lukt niet

  • 25 December 2022
  • 7 reacties
  • 711 keer bekeken

Reputatie 2

Goedenavond,

 

Hier idem: probeer al een jaar lang een Hisense airco te verbinden met de WiFi, 2.4 ghz al geprobeerd , contact met fabrikant gezocht die aangeeft dat het echt aan het modem ligt. Iemand een oplossing? 

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door GeSp 5 January 2023, 14:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Lijkt me geen weer voor een airco, maar ja wie ben ik? 😎
Nu kunnen vele airco's ook warmte geven, maar dat is erg onvoordelig en in deze dure energietijd kun je beter een kachel gebruiken.

Je kunt ook inloggen op de expariawifi's, de gegevens staan onderop.
Misschien kun je de 5ghz daar uitschakelen?

 

Admin: reactie samengevoegd met nieuw topic

Reputatie 7
Badge +24

Lijkt me geen weer voor een airco, maar ja wie ben ik? 😎
Nu kunnen vele airco's ook warmte geven, maar dat is erg onvoordelig en in deze dure energietijd, kun je beter een kachel gebruiken.

Sommige mensen geven daar helemaal niets om. Die hebben toch hun dak vol leggen met zonnepanelen.

Die stroom word dan opgewekt in de zomer wanneer die bijna niets waard is, terwijl ze het nu in de winter gebruiken nu het heel duur is. Maar dankzij de geweldige salderingregeling word dat zo tegen elkaar weggestreept. Andere mensen die geen zonnepanelen hebben mogen dat verschil betalen. 

 

Admin: reactie samengevoegd met nieuw topic

Reputatie 7
Badge +17

@Nick_bird welke apparatuur heb je van KPN in huis? En heb je ons topic over Extra Wifi al gezien?

Reputatie 2

Ik heb een Box 12 en 2 superwifi punten, waarvan er 1 rechtstreeks aangesloten is op de Box 12. Ik heb destijds al een 2.4 Ghz netwerk aangemaakt (met losse naam en losse inlog), maar dat hielp niet, Toen op jullie aanraden de 5.0 Ghz eventjes het signaal gedempt en nogmaals geprobeerd, maar dat hielp ook niet. Ik kan overigens niet inloggen in mijn router; dat was destijds al een terugkerend probleem en blijkbaar is dat nu nog het geval.

Reputatie 2

@Nick83 beste, ik heb inderdaad zonnepanelen, maar de overheid heeft het systeem qua terugleveren / salderen bedacht en niet ik. Ik maak enkel gebruik van deze regeling, maar wel met een andere gedachte dan geld verdienen; namelijk zo veel mogelijk zelf voorzienend zijn en zo min mogelijk gebruik maken van energie van energiemaatschappijen. En ben blij dat er mensen zijn die in zonnepanelen investeren. Dit is ook de bedoeling van de overheid. Hoe meer mensen dit doen, hoe lager de vraag naar energie van energiemaatschappijen wordt , waardoor er uiteindelijk minder druk op het energienet komt, waardoor de prijs uiteindelijk hopelijk naar beneden zal gaan. 

 

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Nick_bird 

 

Inloggen op de Box 12 gaat vaak moeilijk, vooral via Chrome, soms werkt inloggen via  http://192.168.2.254/2.0/gui/#/  wel.

Met een andere browser zoals Firefox, Edge of Safari lukt het ook meestal wel.

 

Wellicht lukt het wel om de Hisense te verbinden met het Extra WiFi netwerk op 2.4GHz als je de Box 12 voor 2.4GHz op WiFi 5 zet.

Dit kan je aanpassen bij de WiFi settings in de Box 12 daar de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz) instellen.

Op het plaatje staan ook dingen omcirkelt voor 5GHz maar je moet dus alleen die onder 2.4GHz aanpassen bij de Settings, die instelling geldt ook voor het Extra WiFi netwerk.

 

Reputatie 2

Beste GeSp,

klinkt goed. Ben net terug van verlof dus zal dit een dezer dagen een proberen en m’n ervaringen hier delen. 
 

met vriendelijke groeten,

Nick