Beantwoord

Hoe kan ik 4 oude PTT T65 toestellen gebruiken met een KPN Homevox 1-5?

  • 5 April 2023
  • 7 reacties
  • 281 keer bekeken

Dag allemaal, 

Ik ben een totale leek op het gebied van telecommunicatie en electro techniek, maar ik wil voor een spel een klein telefoonnet met oude PTT T65 telefoons maken. Na wat research vond ik via dit forum de KPN Homevox 1-5, welke wellicht de simpelste manier is om dit te realiseren. Hierover heb ik een aantal vragen waarop ik hoop bij jullie een antwoord te krijgen. 
 

Mijn idee is om 3 of 4 telefoons in het net te kunnen gebruiken. Ik wil ergens een klein kantoortje inrichten met 2 of 3 telefoons. Op 100 meter (schatting) van het kantoortje wil ik een telefooncel plaatsen, van waaruit spelers kunnen bellen met het kantoortje en visa versa. Ik wil dat de spelers in het kantoor telefoons kunnen doorschakelen naar een ander toestel. Volgens mij kan dit in combinatie met de Homevox, dus dat probleem is getackeld. 

1. Begrijp ik het goed dat als ik 4 PTT T65’s op een Homevox aansluit en de buitenlijn niet gebruik dit in theorie moet werken? 

2. Hebben de PTT T65’s een externe voeding nodig om te rinkelen, of tackel ik dat ook met de Homevox? 

3. 100 meter tussen de Homevox en de telefooncel is wellicht te ver, heb ik hier een singaalversterker of een bepaalde dikte kabel voor nodig?

4. Ik zag op Marktplaats ook een telefoonbeantwoorder, kan ik deze ook op de Homevox aansluiten? 

5. Zie ik iets over het hoofd? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het zo simpel is als het lijkt.. 

Ik kijk uit naar jullie antwoorden! 
Groetjes, Diederik 

icon

Beste antwoord door PeterG 5 April 2023, 12:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Welkom op het forum @diedster69 ,