Beantwoord

Hoe kan ik mijn draadloze verbinding vervangen door bekabelde aansluitingen?

  • 22 February 2024
  • 7 reacties
  • 98 keer bekeken

Vanwege mijn gezondheid wil ik draadloos internet vervangen door bekabeling zodat ik zoveel mogelijk apparaten (Macbook, iPad en 2 iPhones) in huis naar believen aan- of uit kan zetten. Ben totaal niet technisch dus mijn vraag: wie kan mij daarbij helpen en/of wegwijs maken? Ik woon in Amsterdam.

icon

Beste antwoord door PeterG 22 February 2024, 15:40

Bekijk origineel

7 reacties

iPads en iPhones zijn niet bekabeld aan te sluiten @Mywings , de MacBook kan wel bekabeld aangesloten worden via een LAN poort, indien geen LAN poort maar wel USB bekabeld aan te sluiten via USB-LAN interface 

 

@Nomen Nominandum. Hoho, iPad/iPhones kun je ook bekabeld aansluiten. Afhankelijk van het type iPad/iPhone heb je of een USB-C Ethernet Adapter of een Lightning Ethernet Adapter nodig. Apple heeft ze in de Apple Shop @ website te koop staan.

Oke, dat wist ik niet @Duke_Nukem , bij Android kan dat namelijk niet 

 

Zit je te denken aan de Elektro Magnetische radiogolven?

Dat beetje wifi in je eigen huis uitzetten zet geen zoden aan de dijk hoor. Met een zendvermogen van 100 milliWatt is dat nauwelijk meetbaar. Verder álle wifi van buren, dect, mobiele zendmasten (3 operators), FM frequenties, DAB+ frequenties, DVB-T2, communicatie hulpdiensten, EM uit de ruimte, …. is er nog altijd.

Verder: je gebruikt je telefoon toch ook buiten de deur? Dan is het zendvermogen tot 2 Watt. 0,1 als je de 4G/5G mast een hand kunt geven. Maar dan heb je meer EM van die mast zelf.

Buiten de deur zijn bovengemelde zenders ook aanwezig.

EHS komt bij een klein deel van de mensheid voor, zo'n 3 %. Niet allemaal even hinderlijk. Verschijnselen vooral concentratie problemen, hoofdpijn.

Ik had last van EHS met de ATF telefoon, die had altijd 3 Watt. Met GSM niet meer. Sinds ca. 2000 is er GSM. Dan is het vermogen variabel van 0,1 tot 2 Watt (4G).

Thuis lekker bellen met VoWifi (Bellen via Wifi) aan. Dan is het zendvermogen van je telefoon nog geen 50 milliWatt meestal. Tot 100 als je wat verder van je modem bent.

De telefoon aan een draadje. Super onhandig toch? Vooral met bellen.

Zie ook https://www.vodafoneziggo.nl/samenleving/mobiele-telefoons-antennes-en-gezondheid/ .

Dank voor je uitgebreide info, ws behoor ik tot die 3% EHS-ers met mijn fysieke klachten. En ja, ook ik ben omringd met buren en kantoren die volop uitzenden; reden temeer in mijn eigen huis de straling te minimaliseren. 

Dank voor je uitgebreide info, ws behoor ik tot die 3% EHS-ers met mijn fysieke klachten. En ja, ook ik ben omringd met buren en kantoren die volop uitzenden; reden temeer in mijn eigen huis de straling te minimaliseren. 

Dan zou ik thuis dus geen mobiele telefoon of tablet willen gebruiken, want die zijn draadloos, maar uitsluitend een ‘ouderwetse’ telefoon met draad en dus geen DECT-telefoon (ook draadloos) en een computer bekabeld aangesloten op de modem en de wifi op de modem compleet uitschakelen @Mywings 

; reden temeer in mijn eigen huis de straling te minimaliseren

Klein foutje. Het is geen straling. Het is een elektro magnetisch veld.

In mijn opleiding mocht ik het woord str.... niet gebruiken. 

Alpha, bèta, gamma en röntgen zijn wel straling. 

Een magnetron geeft een hoog EM veld.

Reageer