Vraag

Hoe kan ik mijn nieuwe NAD T758 V3 receiver aansluiten met kabel op de V10a? Moet ik port forwarding instellen?

  • 28 September 2022
  • 10 reacties
  • 477 keer bekeken

Wij hebben een nieuwe receiver gekocht: NAD T758 V3. Deze versterker heeft geen ethernet aansluiting. Hiervoor zit er een BluOS kastje bij met meerdere USB aansluitingen. Waarbij we weer een adaptertje (Nedis Network USB 2.0) hebben moeten aanschaffen om de RJ45 aansluiting om te zetten in een USB-A aansluiting.

In het BluOS kastje zit een WI-FI dongel. Dit is allemaal origineel meegeleverd vanuit NAD. Nu kunnen we de WI-FI wel werkend krijgen, maar de bekabelde aansluiting niet. Vele malen contact gehad met de verkoper, er is zelf iemand langs gekomen. Alles is vervangen. Het BluOS kastje, de netwerk adapter, de kabels (zelfs 1 rechtstreeks getrokken vanuit het modem), zelfs de versterker zelf is vervangen. Alles wat hier niet werkte is bij de verkoper getest. Daar werkt alles naar behoren. De routerinstellingen (experiabox V10a) bekeken, dit was ook allemaal in orde.

Er gaat waarschijnlijk iets niet goed tussen de comminicatie van het apparaat en de router. De draadloze verbinden werkt dus wel, maar bij bekabelde verbinding blokkeerd hij hem ofs.

De medewerker van KPN begon over misschien bepaalde poorten open te zetten. Maar adviseerde deze casus dus hier op het forum te plaatsen. Want zelf had hij geen idee welke.

Ik hoop dat iemand me hierin verder kan helpen. Ik ben heel benieuwd :O. Ik ben heel blij met de receiver. Zou zonde zijn als hij straks terug moet.

Gr 

Mike


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Mike420 Welkom op het forum. 

Wat irritant dat het niet lukt om de versterker bekabeld werkend te krijgen. Ik moet zeggen dat mijn kennis om deze vraag te beantwoorden ook tekort schiet. 

Wel heeft @wjb een topic geschreven over het open zetten van poorten en uPnP. Wellicht dat het daarmee al lukt om verder te komen? 

Reputatie 7
Badge +24

Als het via WiFi wel werkt, dan moet bekabeld ook gewoon zo werken. Daarvoor zouden er dan niet opeens poorten open gezet hoeven te worden.

Heeft u al eens een andere utp-kabel geprobeerd? Rechstreeks naar de Experiabox? 

Reputatie 7

Poorten openzetten heeft hier geen enkel nut.

Wat de oorzaak wel is durf ik niet te zeggen want zo te zien zijn alle externe factoren ondertussen al zo goed als uitgesloten.

Reputatie 7
Badge +11

Wat me niets zou verbazen is dat die Nedis adapter de veroorzaker is. Als ik precies dat model op zoek kom ik uit op een 10/100-apparaat. Sommige 10/100-apparaten hebben toch moeite met 10/100/1000-poorten in routers en modems, dat is precies de reden dat Fritzbox de optie biedt om poorten ook op 10/100 te zetten. Je zou eens een andere netwerkadapter kunnen proberen, ik heb in het verleden mijn MS Surface bedraad aangesloten met een TP-Link UE300, misschien dat dat al verbetering biedt.

Reputatie 4
Badge +1

Hier ook de zelfde NAD maar gewoon op Wifi totaal geen probleem.

Die BlueOS kastje gaf hier ook probleem …..dus de hoop maar opgeven.

Heb trouwens de BlueOS rechtstreeks in de NAD gestoken zonder dat kastje, had vaak verbindings problemen ….nu niet meer.

Ook een vriend van mij gaf aan dat het probleem misschien wel zou kunnen liggen aan wat NHendriks naar voren brengt. De 100 naar 1000 verbinding van de router.

mijn  vriend gaf aan dat poorten open zetten geen zin heeft omdat het probleem op een niveau eerder ligt, er komt namelijk geen IP adres binnen.

Voor nu ga ik voor een ander merk versterker, deze komt aankomende woensdag en wordt door een monteur aangesloten. Ben benieuwd of er dan ook problemen zijn.


De keuze voor een andere netwerk adapter heb ik aangegeven bij de winkel en ze gingen een andere bestellen. Ik weet niet of ze deze nog meenemen om het uit te proberen.

 

voor nu dank jullie voor alle reacties, en als ik meer weet laat ik het zeker nog weten.

groeten Jan de vader van Mike mijn zoon

Reputatie 4
Badge +1

Uiteraard jullie keuze, maar zie in dit geval niet echt de meerwaarde van een netwerkverbinding ipv wifi muziek streamen gaat goed over wifi tenzij er een slechte wifi is.

Je gaat nu waarschijnlijk wel Dirac live missen en dat is toch echt wel een meerwaarde van deze NAD.

Reputatie 2
Badge

De Bluos op de 758 schijnt nog al kieskeurig te zijn qua chipsets en als je de juiste niet gebruikt,dan heb je pech.

Maar op de support pagina van bluesound staat wel beschreven dat je beter een adapter met een Asix chipset kan gebruiken: https://support1.bluesound.com/hc/en-us/community/posts/360053163913-NAD-T758-V3i-ethernet-network-connection

Reputatie 2
Badge

Bij deze wil ik vermelden dat ik in mei via Amazon een Ugreen 20265 USB hub met lan gekocht en deze werkt perfect 👍🏻

Dank u wel, ik heb inmiddels de versterker ingeruild