Beantwoord

Hoe kan ik mijn nieuwe TP-Link Archer AX6000 router installeren?

  • 5 November 2022
  • 4 reacties
  • 299 keer bekeken

Hoi!

Thuis heb ik een Experiabox v10a en wil heel graag mijn eigen router aansluiten en gebruiken (TP-Link Archer AX6000). 

Ik heb geen telefonie en ook geen tv. Alléén standaard dsl internet (40mbps).

Moet ik de Experiabox vervangen? Of plaats ik mijn nieuwe router achter de Experiabox? Uiteraard zet ik de wifi van de Experiabox uit.

Ik ben best handig en technisch, alhoewel ik geen IT achtergrond heb. Milde instellingen kan ik wel, maar bij complexe uitdagingen kan ik zeker hulp gebruiken.

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Nick83 10 November 2022, 11:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hij moet er achter. Gewoon aankoppelen. Grote kans dat het dan gelijk werkt.

Bedankt! 

Goed om te weten dat dit zo makkelijk kan. Moet ik de nieuwe router dan in de AP modus zetten? En moet de ethernet kabel van Experiabox LAN aansluitpunt naar Archer LAN aansluitpunt?

Is dit een lucratieve manier van aansluiten of zijn er ook nadelen aan gebonden? Kan het ook op een andere manier? 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @1045642! Ikzelf heb hier weinig verstand van maar misschien weet @Nick83 deze dingen.
We hebben hier ook een handig topic over!

 

Reputatie 7
Badge +24

Bedankt! 

Goed om te weten dat dit zo makkelijk kan. Moet ik de nieuwe router dan in de AP modus zetten?

Kan, maar hoeft niet.

En moet de ethernet kabel van Experiabox LAN aansluitpunt naar Archer LAN aansluitpunt?

Nee, bij de Archer de WAN poort gebruiken.

Is dit een lucratieve manier van aansluiten of zijn er ook nadelen aan gebonden? Kan het ook op een andere manier? 

Welke ... andere manier had u in gedachten? Via een touwje of een houten plankje gaat het niet werken, het moet echt een utp-kabel zijn 😉