Beantwoord

Hoe kan ik mijn Wifi netwerk in de tuin verbeteren en een Netgear GS308EP switch aansluiten, Kan dat?

  • 18 May 2023
  • 2 reacties
  • 85 keer bekeken

Beste, 

In mijn meterkast heb ik een experia V10. Van deze loopt een UTP kabel direct naar:

  • mijn tv ontvanger (KPN) naar de huiskamer. 
  • naar mijn experia wifi op kantoor

Door het slimme huis (Phillips Hue  in huis en tuin) en Deurbel en beveiligingscamera's kom ik aansluit punten tekort. Ik heb daarom een netgear GS308EP switch gekocht die ik in de meterkast wil plaatsen waarop ik de Phillips hue, bridge en een tweede bridge) en de deurbel en beveiliging wil plaatsen. Nu ervaar ik twee problemen.

  1. Ondanks goede wifi in huis blijft google chrome of internet of apps af en toe steken op mijn samsung galagy note s22 ultra. Dit ervaar ik eigenlijk sinds ik via de wifi manager een onderzoek naar mijn wifi heb gedaan. Het valt mij verder op dat als ik dicht bij de meterkast zit, ik dit vaker ervaar
  2. De wifi in mijn tuin is zwakker, deze wil ik versterken. Ik denk eraan om daar een tweede wifi versterker neer te zetten omdat ik redelijk eenvoudig een utp kabel naar de schuur kan trekken. Daar wil ik dan ook mijn 2e hue bridge neerzetten. 

Mijn vragen, 
Heeft u  enig idee wat het probleem benoemd onder 1 is en hoe ik dit kan verhelpen ? Is optie 2 een goede oplossing of wat zou het voordeel zijn om het anders te doen, bijvoorbeeld met uw wifi punten. 

 

Graag uw advies 

 

Gr. 

 

icon

Beste antwoord door Nick83 18 May 2023, 07:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u echt een v10? Geen v10a?

Bij de v10 gaat het WiFi uit als u een Experia WiFi aansluit.

Hiervan bent u op de hoogte?

Je hebt inderdaag gelijk. Dat wist ik niet.