Vraag

Hoe kan ik poorten 1631 en 1640 openzetten om te gamen?

  • 24 March 2024
  • 17 reacties
  • 168 keer bekeken

Hallo allemaal, ik probeer voor een videogame poort 1631 en 1640 open te zetten, ik heb dit via mijnmodem.kpn geprobeert te doen zoals hieronder staat in de foto, echter toont https://portchecker.co/check-it dat deze ports nog steeds niet open staan, ook de videogame waarvoor ik deze ports nodig heb werkt nog steeds niet. Ik heb een kpnbox 12, alle hulp is welkom!


17 reacties

Dit is hoe ik heb geprobeert deze ports open te zetten

 

Het heeft geen nut de interne IP-adressen af te schermen, is puur voor intern huisgebruik @Dwain 

 

Heb er niet veel verstand van dus voor de zekerheid wel gedaan, maar goed al die adressen zijn hetzelfde dus ik denk niet dat het probleem daar licht toch?

Heb er niet veel verstand van dus voor de zekerheid wel gedaan, maar goed al die adressen zijn hetzelfde dus ik denk niet dat het probleem daar licht toch?

Dat is het probleem ook niet, ik gaf het alleen maar aan.

Hoe het verder werkt weet ik helaas niet, ik gebruik die router niet @Dwain 

đź‘Ť, hopen dat iemand anders mij hier wel kan helpen dan, in ieder geval bedankt voor de tip.

Reputatie 7

Ik denk niet dat er een poort geforward hoeft te worden om dat spel te spelen.

Waar heb je gelezen dat dit nodig zou zijn?

Welk spel betreft het?

Het gaat om Victoria 2, ik wil hiervoor een lobby hosten zodat ik samen met mijn vrienden dit zou kunnen spelen, welke ports er specifiek open moeten is volgens mij een beetje vaag, maar alle antwoorden zitten tussen de 1630 en 1641, dus ik heb geprobeert ze allemaal open te zetten.

Reputatie 7
Badge +9

@Dwain Bei UDP is heel normaal dat de portcheckers niet kan zien dat ze open zijn.

For PC:

  • UDP ports 1631-1640: Game data

For Steam:

  • TCP ports 27015-27030: In-game server browsing
  • TCP ports 27036-27037: Steam storefront
  • UDP ports 1631-1640: Game data
  • UDP port 4380: Steam overlay
  • UDP port 27000-27031: Steamworks P2P networking
  • UDP port 27036: Steam storefront
     

Maar als het goed is staan zowel TCP als UDP open toch, dan zou hij het wel moeten kunnen zien, of ik begrijp ik hier iets verkeerd? @TDN 

Reputatie 7

Maar als het goed is staan zowel TCP als UDP open toch, dan zou hij het wel moeten kunnen zien, ...

Niet als er geen achterliggende service is die naar de TCP poorten luistert en dus ook antwoord kan geven.

Aha oké dat is al een stap verder dan, zou ik ze wel moeten kunnen zien als ik tegelijkertijd het spel open heb en probeer te hosten?

Reputatie 7

Aha oké dat is al een stap verder dan, zou ik ze wel moeten kunnen zien als ik tegelijkertijd het spel open heb en probeer te hosten?

Niet als het UDP poorten zijn, UDP poorten kunnen niet via dergelijke port-checkers gecontroleerd worden, dat is inherent aan UDP.

Is er dan een andere manier om te controleren of de ports ook echt open zijn? Ik weet bijna zeker dat de ports het probleem zijn, want mensen kunnen nog steeds mijn server niet in komen.

Reputatie 7

Is er dan een andere manier om te controleren of de ports ook echt open zijn? Ik weet bijna zeker dat de ports het probleem zijn, want mensen kunnen nog steeds mijn server niet in komen.

Door zelf te verbinden met die lobby.

Kijk ook of de firewall op de PC die je gebruikt om die lobby te hosten inkomend openstaat voor die poorten.

Mijn firewall staat open voor die poorten, mensen kunnen nog steeds mijn lobby niet vinden, wat eigenlijk alleen kan gebeuren wanneer de poorten niet goed open staan of wanneer ze mijn IP verkeerd invoeren, wat mij erg onwaarschijnlijk lijkt.

Reputatie 7

Kan jij zelf wel die lobby wel vinden vanaf een apparaat op jouw thuisnetwerk als je het LAN IP adres van die computer waar je die lobby op host gebruikt.

Helaas heb ik geen toegang tot een apparaat dat een tweede instantie zou kunnen opstarten van het spel, ik zou dit dus niet uit kunnen testen.

Reageer