Vraag

Hoe krijg ik mijn solax zonnepanelen omvormer werkend met wifi op box 12?

  • 6 March 2023
  • 12 reacties
  • 385 keer bekeken

Reputatie 2

Ik heb sinds een paar dagen zonnepanelen met een solaxomvormer daar zit een solax wifi dongel op aangesloten.Maar die is niet zichtbaar in mijn netwerk. Ik heb op mijn v12 5ghz uitgezet maar dat heeft niet geholpen dus weer aangezet.ik heb extra wifi aangezet met alleen 2.4 ghz maar mijn netwerk ziet de dongel niet. Nu heb ik denk ik nog een paar opties 1 daarvan is bedraad aansluiten op mijn v12 met een solax lan dongel die ik nog moet bestellen optie 2 (denk ik) de fritzbox 7590 huren bij kpn of zelf kopen. Nu is mijn vraag welke optie ik het beste zou kunnen doen of zijn er nog andere opties . Als het de fritzbox zou worden moet ik dan nog bepaalde instellingen gebruiken (HELP)


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Als een kabel mogelijk is en die dongel die daar voor nodig is niet al te duur is, dan is dat de beste optie denk ik.

Waarom heeft de monteur die de omvormer opgehangen heeft niet gewoon gezorgt dat het werkte? 

Reputatie 2

De monteur kreeg het niet aan de praat en vermoede dat de dongel kapot was en heeft een nieuwe besteld. Maar als ik het forum doorspit zijn er veel problemen tav routers/zonnepanelen omvormers,dus vandaar dat ik het van te voren er probeer over na te denken (monteur heeft veel verstand van zonnepanelen maar minder van routers en WiFi netwerken vermoed ik. Maar nick83 jij denkt dat bedraad het beste is (lan dongel is niet te duur).

Reputatie 7

Zie jij tussen jouw wifi netwerken een netwerk SolaX_.....?

Zo ja, maak daar contact mee en configureer jouw dongle.

Bron.

 

Reputatie 2

Dat is het probleem wijb het netwerk Solax wordt niet aangegeven.

Reputatie 7

Dat is het probleem wijb het netwerk Solax wordt niet aangegeven.

Ook niet als je in de buurt van de omvormer staat?

Staat de dongle dan wel aan als je dat überhaupt kunt zien?

Anders is die dongle waarschijnlijk een DoAtje. (Dead on Arrival)

Reputatie 2

Dongel lijkt aan te staan knippert groen en ik sta er met mijn iPhone bij maar geeft geen solaxnetwerk aan de monteur dacht ook aan een doatje zoals jij dat zo mooi omschrijft.En dat zal ook best wel kunnen maar ik werd er toch een beetje zenuwachtig van dus

Reputatie 7
Badge +13

@ernatimmermans Ik zou dan toch even contact zoeken met de leverancier zelf want dit klinkt als een hardware probleem.  

Reputatie 2

Hardware vanuit de solax apparatuur bedoelt u?

Reputatie 2

Mocht u dat bedoelen één dezer dagen komt de installateur met een nieuwe WiFi dongel en ik hoop dat het is wat wjb zei dat het waarschijnlijk een doatje is.

Reputatie 7
Badge +13

Inderdaad, als je het netwerk überhaupt niet ziet dan denk ik dat er wellicht een probleem met de dongle. Maar dat is lastig te beoordelen op een afstand.

Reputatie 2

Ik denk (hoop dat het dat ook is) en dat de installateur het met een andere solax wifi dongel oplost.Maar ik heb voor de voorzichtigheid toch maar een solax lan dongel besteld omdat het me lijkt dat dat geen problemen mocht geven, als de tweede wifi dongel het ook niet mocht doen. Ik heb uiteraard de mogelijkheid om een utp kabel naar mijn solax omvormer te trekken.

Reputatie 7
Badge +13

Die optie is er inderdaad ook nog. Ik hoop dat je snel een oplossing kunt vinden!  

Ik denk (hoop dat het dat ook is) en dat de installateur het met een andere solax wifi dongel oplost.Maar ik heb voor de voorzichtigheid toch maar een solax lan dongel besteld omdat het me lijkt dat dat geen problemen mocht geven, als de tweede wifi dongel het ook niet mocht doen. Ik heb uiteraard de mogelijkheid om een utp kabel naar mijn solax omvormer te trekken.

Â