Beantwoord

Hoe maak ik verbinding met mijn tv via wifi en mobiel.

  • 27 July 2020
  • 6 reacties
  • 643 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hallo allemaal,

Ik volg iets op you tube ( een reeks bijbelstudies) die live worden uitgezonden op you tube.  Tot nu toe kon ik dat aansturen met ipad en mijn samsung mobiele telefoon, want beiden gaven dat vierkant je met kromme streepjes ( rechtsboven) dat kleurt dan rood  en ik had al ontdekt dat de tv een naam had. ST_2 of zoiets. Nu weet ik niet meer of ik dat met die blauwe code had ingevoerd of dat het automatisch via wifi ging. Enfin, vanavond liet de tv het afweten en moest ik het zwarte boxje resetten via een knop aan de achterkant, de tv deed het weer, maar de verbinding met you tube op ipad en mobiel was verdwenen. Nu is het mij gelukt via instellingen en naar beneden scrollen met geopende you  tube die blauwe code in te voeren en nu heb ik weer dat icoontje op de ipad. Maar niet op mijn mobiel.  Ik kan ook nergens vinden hoe ik via instellingen o.i.d. verbinding tot stand te brengen want hij geeft nergens een mogelijkheid voor een code.  Ik hoop dat ik zo uitgebreid genoeg ben en wil graag uw advies danwel oplossing.

BVD.

icon

Beste antwoord door Nick83 28 July 2020, 11:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @Wilsophie , als jouw tv een smart tv is kun ne direct via youtube kijken, anders een chromecast op de tv aansluiten en met je mobiel youtube via chromecast op je tv afspelen.

Je tv moet asn wel met internet verbonden zijn.

 

Reputatie 4
Badge +1

Hoe weet ik of mijn tv een smart tv is. Het is een Sharp en 15 jaar oud en wat is chromecast enhoe sluit je  dat aan. En hoe weet ik of de tv met internet verbonden is?

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt ook met de YouTube app op de tv ontvanger van KPN kijken. Dan heb je geen mobiel of tablet nodig. Gewoon met de witte afstandsbediening. Je moet je eigen daarop de eerste keer wel aanmelden volgens mij. 

Hoe weet ik of mijn tv een smart tv is. Het is een Sharp en 15 jaar oud en wat is chromecast enhoe sluit je  dat aan. En hoe weet ik of de tv met internet verbonden is?

Hallo @Wilsophie Zo'n oude tv is mijns inziens (nog) geen smart tv, dus, de beste oplossing in jouw geval is inderdaad de reactie van @Nick83 opvolgen.

Succes.

 

Reputatie 4
Badge +1

Er wordt ook gezegd dat als je You tube kunt kijken op je tv dan ìs dat een smart tv Maar dat betwijfel ik want ik kijk gewoon op kanaal 201 via de KPN. Inmiddels heb ik ontdekt dat ik via die blauwe code op tv op het geopende you tube kanaal via instellingen, het icoontje van die tv dus een vierkantje met 3 boogjes op mijn IPad kan zetten, en ook op de telefoon, al verdwijnt dit icoontje elke keer als je afsluit en dat is lastig.  Maar op de Ipad blijft hij van kracht dus verdwijnt hij niet. Toch slecht service van you tube denk ik dan. In ieder geval kan ik ook gewoon you tube kijken  al kan ik op de tv bij You tube geen zoekfunctie  vinden ( dat vergrootglas)  maar wel op de ipad dus dan gebruik ik die voor mijn doel. Dank voor jullie hulp.  

 

Kanaal 201 wordt geleverd door de KPN iTV-ontvanger ('t zwarte kastje) en niet door je tv zelf.