Vraag

Hoe zet ik de poorten 443 en 4443 open voor onze betaalterminal?

  • 24 November 2023
  • 6 reacties
  • 69 keer bekeken

Hoe zet ik de poorten 443 en 4443 open. Wij dien een betaalterminal te koppelen echter krijgen wij de foutmelding dat de bovenstaande poorten niet openstaan. 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Kan je vertellen om welke router/modem het gaat?

Reputatie 7
Badge +9

Ik kan me haast niet voorstellen dat je voor een pinapparaat poorten open moet zetten. Waar/wanneer krijg je deze melding? Op de pinautomaat zelf? Is dat een nieuwe automaat? Op welke manier probeer je hem aan te sluiten (kabel, WiFi)?

Ons kassasysteem geeft aan dat de terminal not connected is. We hebben hem verschillende keren geprobeerd te koppelen. Na contact met de support van het kassasysteem is ons verteld dat deze poorten open moeten staan. KPN kan ons hier niet mee helpen zeggen ze. 

 

Zowel de desktop als de pinterminal is aangesloten met een LAN kabel. 

Reputatie 7
Badge +9

Pinapparaat koppelen aan het kassasysteem werkt dus niet? En het kassassysteem en de pinapparaat zitten aangesloten aan hetzelfde modem? Dan zou je sowieso geen poorten ‘naar buiten’ open moeten zetten. Die twee zullen intern via het modem moeten kunnen babbelen, zonder tussenkomst van externe poorten. Wat is het type van die pinautomaat?

Het is een payment platform, lightspeed payments. De betalingen komen daar op binnen dus vandaar dat het naar buiten moet gaan. 

Reputatie 7
Badge +9

Het apparaat communiceert toch alleen maar naar buiten? Dan hoef je geen poorten open te zetten. 

Of wat zegt de handleiding erover?

Reageer