Beantwoord

Huawei 818 aansluiten als acces point op Box 12 lukt niet

  • 31 July 2022
  • 10 reacties
  • 110 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb een huawei 818 , die ik normaal als 4 g router in de camper gebruik, maar die ik thuis wil inzetten als extra access point. 
Vreemde is dat als ik de ethernet kabel tussen de kpn router en de huawei verbind , de huawei het kpn netwerk helemaal niet ziet. Via de pc software kan ik met een rechtstreekse inplug op de huawei wel de netwerkinstellingen van de huawei zien, en ook daar ziet hij het kpn netwerk niet. 
Is het kpn netwerk op een of andere manier geblockt om deze 4G router in het netwerk op te nemen? 
De huawei werkt overigens perfect als 4G router. 

icon

Beste antwoord door Anonymous 3 August 2022, 14:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee. Vergeet de term "KPN netwerk" in deze context. De KPN Box bied gewoon normaal standaard netwerk aan. Er is niet speciaals van KPN aan.

Gebruikt u wel de onderste van de 2 utp poorten om de Huawei met de KPN Box te verbinden? Aan de bovenste utp poort heeft u de pc of laptop gekoppeld? U heeft zo dus geen internet op de pc of laptop? 

Reputatie 1

Op de LAN1 poort de pc, op de lan2/wan de kpn router.

hij blijft via 4G werken. 
zet ik de optie in de huawei alleen via LAN dan doet die niets meer

Reputatie 7
Badge +24

Ik kan helaas nergens een handleiding vinden van het ding. Afgezien van "Quick start". Waar je niets aan hebt.

Kunt u wat schermafdrukken plaatsen? Is er ergens iets te vinden van "Connection type"? Onder "Router" ofzo?

Reputatie 1

Het zit m.i.  niet in de opties van de huawei. Er is een tabblad ethernet, en daar kan ik kiezen voor alleen ethernet of automatisch de beste oplossing. 
feit is dat het LAN lampje op de huawei al niet brand betekent dat de box 12 het signaal al niet doorgeeft aan de huawei. 
Ook in de router software van kpn zie ik de huawei niet in de ethernet verbindingen.

lijkt wel of kpn deze router blokkeert.
 

Reputatie 1

Zit te bedenken dat er wel eens een breuk in de UTP kabel kan zitten, ga ik zo ff uittesten. 

Reputatie 1

Zit te bedenken dat er wel eens een breuk in de UTP kabel kan zitten, ga ik zo ff uittesten. 

Helaas, dat was het niet

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Irene58, welkom op ons forum! 

Vanuit KPN kan ik je hier helaas ook niet echt mee helpen.
Kan het zijn dat je misschien nog iets aan moet passen in de webinterface van je huawei 818 om hem te kunnen gebruiken als accespoint? 

Reputatie 7
Badge +24

Tja ... ik kon helaas geen handleiding vinden...

Hallo @Irene58 zie onderstaande link:

https://consumer.huawei.com/ie/routers/4g-router-3-prime/

 

Is gewoon als AP aan te sluiten, 1 kabel tussen de LAN-poort van het modem en de LAN/WAN-poort van de Huawei, dus niet de LAN-poort van de Huawei.

https://www.mifi-hotspot.nl/huawei--B818s-263-cat-19-dual-wan-router-1600-mbps-white

via deze link kun je de specsheet met alle mogelijkheden downloaden

 

Reputatie 1

Uiteraard had ik m in de LAN/WAN poort van de huawei en in de ethernet poort van de router. 
niettemin bedankt voor het meedenken.

en de app en het browsermenu van huawei biedt ook geen uitkomst ( ingelogd via het ip adres) 

ik geef het op, ga nu een apart acces point van tp-link bijkopen, Net zo makkelijk.