Beantwoord

Hue Sync Box op TV+ werkt niet meer via SuperWiFi 2

  • 10 February 2024
  • 2 reacties
  • 81 keer bekeken

Hallo allen, 

Ben even aan het brainstormen over het volgende. Onderstaande situatie is al een tijdje aan de gang en heb al een optie misschien gevonden maar ik weet het niet zeker of het 't gouden ei is... 

 

HUE Sync Box op een KPN TV+ aangesloten. Led strips achter het Samsung scherm deden het prima. Het heeft zelfs eventjes gewerkt op de huidige situatie… Al was het maar voor even... 

 

Ik heb een issue, dat de HUE sync box niet meer werkt. De Led strips geven geen licht meer en er is geen connectie met de sync box in de HUE sync app en de gewone HUE app. Er is volgens mij niets mis met TV+ de HUE sync box geeft het signaal door naar het scherm. Dat gaat prima. 

 

Situatie is als volgt

Er is een V10 aanwezig. WiFi staat uit op dit apparaat. Mijn Master SWP2 staat via een kabel aangesloten in de woonkamer bij het TV scherm. Hier staat ook de HUE bridge. De TV+ en de Sync Box. 

Boven staan er nog meer draadloze SWP2. Er zijn nog wat andere HUE lampen aanwezig en een alarm. Het Alarm geeft vaak de melding: Internet niet beschikbaar(?)  Er zijn dus wat conflicten lijkt het wel.

 

Het volgende heb ik al geprobeerd:

In de instellingen van de SWP2 heb ik extra WiFi aangezet. Op de 2,4GHz band. Aangezien de Sync Box daarmee werkt. Alarm volgens mij ook. Helaas geen succes. Waarschijnlijk omdat de bridge natuurlijk via het reguliere netwerk bekabeld is aangesloten. De Sync Box geeft een geel lampje dan. (netwerk verbonden, maar bridge verbonden met een ander netwerk volgens Philips) 

 

Sync Box is te resetten. 10 sec knop indrukken aan de voorkant. Via Bluetooth te koppelen in de app. Maar zodra de WiFi instellingen doorgevoerd moeten worden in de app. Loopt ie vast. "kan geen verbinding maken met... "

 

In de SWP heb ik bij het reguliere netwerk de 2.4ghz band aangepast naar andere protocollen. Geen AX (WiFi6) meer. Alleen G/N. Dit heeft het heel even gedaan. Het alarm deed het ook weer beter...

Maar zodra alles netjes weer was aangesloten en opgeruimd is het mij niet meer gelukt om het werkzaam te krijgen. Even uit/aan zetten had ik niet moeten doen denk ik... 

De 5Ghz band ook maar even de protocollen aangepast naar G, N, AC ook hier dus WiFi6 AX uitgeschakeld. Geen succes. 

 

Idee optie 1 

Nu heb ik het idee om even vanaf scratch te beginnen. Te beginnen met een nieuwe router. Een Fritzbox. Ik wil dat de versterkers gewoon blijven werken (met WiFi 6 aan) want WiFi opzich had geen problemen. Kan het altijd nog aanpassen naar WLAN repeaters van Fritz mochten de SWP2 niet werkbaar zijn.

Mijn nieuwe Fritzbox gaat zometeen natuurlijk zelf WiFi uitzenden. Hier ga ik mijn smart home producten op koppelen, mijn HUE bridge en de Sync box. Daar ga ik ook mee beginnen. Deze wil ik eerst perfect werkbaar hebben. 

Dan pas de SWP2 schotels om mijn bereik te verbeteren. 

Ben benieuwd of het gaat lukken. Iemand nog tips?

Alles is welkom! 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 13 February 2024, 12:19

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Dat klinkt als een goede optie om te proberen, @MarcusD! In feite verandert er niet veel, want de SuperWifi punten meshen nu ook niet met jouw modem, net zoals ze niet met de FRITZ!Box zullen doen. Enige wat wel verandert is dat je de apparaten die nu problemen geven direct met de FRITZ!Box kunt verbinden, hopende dat dat het probleem oplost. Het is een kwestie van proberen.

Oorzaak van het euvel gevonden. 

Zodra TV+ werd aangezet. Gaf deze (denk ik) via HDMI een signaal door wat de Philips Hue Box om zeep hielp. Als de TV+ namelijk in standby stond. Werkte alles prima en kon ik de Sync Box besturen maar zodra ik hem aanzette ging de Sync box op zwart in de app van Philips en kon ik er niks mee. HDMI switch zou dit waarschijnlijk oplossen maar volgens mij is er een update geweest want het probleem is inmiddels verdwenen.

 

Fritzbox i.c.m. Super WiFi 2 gaat trouwens prima. 1 van de versterkers is de master en is bekabeld (was ie al)

De rest draadloos. Gaat prima. Ze hebben allemaal contact met elkaar. Fritzbox is in dit geval gewoon een doorgeefluik.

 

Thanks voor je reactie! 

Reageer