Vraag

Ik kan mijn Raspberry Pi niet meer benaderen, poort staat open

  • 25 April 2024
  • 14 reacties
  • 137 keer bekeken

Sinds januari 2024 kan ik een aantal apparaten niet meer via Internet benaderen (Raspberry Pi, ESP8266).

Port forwarding staat goed ingesteld. Is er in januari iets veranderd in de software van Box12?


14 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @WJPel en welkom bij de KPN Community! 

Als je een update voor je Box 12 hebt gehad in de tussentijd dan zou je portforwarding in moeten kunnen stellen via de tips uit dit topic: 

Mocht dat niet lukken, misschien dat het Raspberry Pi forum raad weet? 

Ook uit nieuwsgierigheid, waar gebruik je je Raspberry Pi voor? Ik hoor er steeds meer over en ben erg benieuwd naar waar je hem voor kunt gebruiken en wat je er allemaal mee kan!

Hallo Sanne,

Dank voor de suggestie. Ik zal het eens gaan proberen.

Ik gebruik de Pi om gegevens van metingen die ik doe met ESP8266 (temperatuur, vochtigheid tuin, irrigatie hoeveelheden) op te slaan en grafisch weer te geven met Domoticz.

Reputatie 7
Badge +8

@Sanne van KPN Wat je ook met een Pi kan doe is volgende: https://www.home-assistant.io/

Reputatie 7
Badge +17

Wat handig @WJPel! Super als je veel met tuinieren bezig bent. Nooit geweten dat het daar ook voor gebruikt kan worden. 

Ooooh die ga ik doornemen @MennoG78! Ik had het met @Raymondt een poos geleden ook over de Pi naar aanleiding van zijn reactie hier:

Heel leuk om te zien waar je ze allemaal voor kunt gebruiken. 

Hopelijk helpen de tips. 🙂

Reputatie 7
Badge +8

Erg handig hoor ik heb inmiddels de Pi eruit gedaan en verder gegaan op een Nuc (mini pc) omdat de Pi met SD kaart crashde door de slimme meter die om de seconde wegschtijft.

Vind een SD kaartje niet leuk en een SSD aan de Pi kan ook maar ik wou wat meer dus NUC geworden.

Maar Pi is zeker voor het begin leuk.

Ik schakel me hele huis ermee met verlichting en temperatuur enzz

Hi @WJPel en welkom bij de KPN Community! 

Als je een update voor je Box 12 hebt gehad in de tussentijd dan zou je portforwarding in moeten kunnen stellen via de tips uit dit topic: 

Mocht dat niet lukken, misschien dat het Raspberry Pi forum raad weet? 

Ook uit nieuwsgierigheid, waar gebruik je je Raspberry Pi voor? Ik hoor er steeds meer over en ben erg benieuwd naar waar je hem voor kunt gebruiken en wat je er allemaal mee kan!

Hallo Sanne,

Geen enkele tip werkt.

Het is ook geen probleem specifiek voor de Raspberry Pi. Mijn ESP8266 boardjes doen het via Internet ook niet meer. Thuis wel. Er moet iets veranderd zijn in de modem software. Kun je dat svp voorleggen aan degenen die daarmee bezig zijn geweest?

Reputatie 4
Badge +4

@Sanne van KPN Een van de mooiste Raspberry Pi projecten die ik gezien heb... Making Fun: Mission Control Desk

Reputatie 7
Badge +17

Leuke projecten inderdaad @MennoG78 en @Hansie-NL, dank jullie wel! 💚

@WJPel Wat jammer dat de tips niet helpen. 😕 Welke softwareversie staat er op je Box 12? 

Leuke projecten inderdaad @MennoG78 en @Hansie-NL, dank jullie wel! 💚

@WJPel Wat jammer dat de tips niet helpen. 😕 Welke softwareversie staat er op je Box 12? 

De software versie is SGEJ1000060E

Erg handig hoor ik heb inmiddels de Pi eruit gedaan en verder gegaan op een Nuc (mini pc) omdat de Pi met SD kaart crashde door de slimme meter die om de seconde wegschtijft.

Vind een SD kaartje niet leuk en een SSD aan de Pi kan ook maar ik wou wat meer dus NUC geworden.

Maar Pi is zeker voor het begin leuk.

Ik schakel me hele huis ermee met verlichting en temperatuur enzz

Ik gebruik een Raspberry Pi al 2 jaar met Home Assistant.

Veel domotica toepassingen en uitlezen van energie (p1) en opwek van de zonnepanelen.

Dit draait op een sd kaart zonder problemen maar je moet wel de juiste hebben.

Ik gebruik een Samsung PRO Endurance 128GB microSDXC.

 

Bij mij werkt het thuis perfect al vele jaren. Ook kon ik buitenshuis inloggen, maar sinds Januari niet meer. Niet op de Pi en ook niet op mijn ESP8266 servers.

Reputatie 7

Ik neem aan dat je jouw V12 al wel een keer opnieuw opgestart hebt?

Is het LAN IP adres van de Pi nog hetzelfde?

Ik neem aan dat je jouw V12 al wel een keer opnieuw opgestart hebt?

Is het LAN IP adres van de Pi nog hetzelfde?

Ja, ik heb na intensief contact met de servicedesk zelfs een nieuw modem gekregen. Zoals gezegd, met de LAN is niets mis, alleen WAN doet het niet.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u al de apparaten op DHCP mode staan? Geen vaste ip adressen ingesteld op de apparaten zelf dus?

Reageer