Beantwoord

Ik krijg mijn printer Epson WF-2750 niet op de wifi

  • 14 June 2023
  • 5 reacties
  • 95 keer bekeken

Hallo, ik heb een EPSON WF-2750 wifi printer. 

Sinds ik KPN heb, kan mijn printer geen verbinding meer maken met de WIFI. Alle instellingen al hersteld. Software op pc verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Driver idem.

Ik krijg wel AP-modus voor elkaar (geen idee wat dat nou weer is). Maar ik wil gewoon verbinding met de wifi hebben. Heb ook al gehad dat ik hem wel bij Instellingen / Printers en scanners / zag staan en zodra ik dan een test pagina af drukte kreeg ik gelijk terug: Fout.


Wat moet ik doen, een nieuwe printer aanschaffen vindt ik persoonlijk erg zonde. 
Wie kan mij helpen?

Admin: eigen topic aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 20 June 2023, 13:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hoi @BasvD84 . Welkom op het forum.

Printers komen in alle soorten en maten. Ik heb jouw merk en type even opgezocht.

Heb je hier iets aan?

https://www.epson.nl/support/sc/epson-workforce-wf-2750dwf/s/s1475

 

(verder ben ik nog even benieuwd welke modem jij van ons gebruikt. En of je er ook wifi versterkers op hebt aangesloten)

Hoi @Erwin_ dankjewel voor je snelle reactie.

Ik ben sinds 3 weken lid van KPN en heb 2 van die wifi versterkers gekregen. 1 bij de pc en printer op zolder de andere op 1e verdieping.

Volgens mij zag ik iets van box 12 ofzo staan. Heb wel een printer aangeschaft van 50,- omdat ik het niet uit kon staan. Die site die mee stuurt heb ik ook gevonden, maar helaas.

Ik gok dat ik het ip adres moet aanpassen van de printer naar het nieuwe ip adres. Maar misschien zeg ik iets geks nu en weet niet hoe ik het ip kan aanpassen. Van alles geprobeerd haha. Verder niks aan te merken op KPN alles werkt top en glasvezel.

Denk zelf issue van Epson kan dat?

Ik heb zelf onlangs ook een nieuwe printer gekocht en ik kan je vertellen, ondanks dat ik best wat ervaring heb met hardware en draadloos verbinden, dat het me de nodige kopzorgen heeft bezorgd.

Een hoop gedoe met een app en syncen tussen mijn netwerk en de printer.  Uiteindelijk wel gelukt maar het ging niet zonder slag of stoot. 

Daarom heb ik geen pasklaar antwoord voor je.  Mocht het niet lukken, heb je anders nog een handige buurman/vrouw of kennis die hier iets in kan betekenen? 

Reputatie 5
Badge +3

Heb je box 12 en superwifi, dan hoogstwaarschijnlijk alleen de 5GHz band actief.

Je printer heeft alleen 2,4GHz. En dan moet je bij box 12 van alles doen. Zie de kennisbank en elders op dit forum.

Heb je box 12 en superwifi, dan hoogstwaarschijnlijk alleen de 5GHz band actief.

Je printer heeft alleen 2,4GHz. En dan moet je bij box 12 van alles doen. Zie de kennisbank en elders op dit forum.

Zou best kunnen, @jojootje .

Ik heb het linkje er even bijgezocht: