Beantwoord

Inlog bij Grabit werkt niet met newsserver Tweaknews

  • 3 August 2022
  • 7 reacties
  • 189 keer bekeken

Ik heb sinds vandaag een nieuwe laptop en ben nu bezig met het installeren van de diverse programmaatjes die ik gebruik. Ben nu bezig met Grabit. Ik heb als newsserver news.tweaknews.nl. Ik heb dezelfde gegevens ingevuld als bij grabit op mijn oude computer, maar het werkt niet op mijn nieuwe laptop. Op mijn oude laptop werkt het nog wel. Ik heb al gekeken naar de oplossingen met inlognaam etc. weghalen, maar dat helpt niets. Weet iemand een oplossing?

Ik weet niet of ik mijn vraag op het juiste forum stel (ben een forum-groentje), anders hoor ik graag waar mijn vraag wel thuishoort.

icon

Beste antwoord door Nick83 4 August 2022, 20:18

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dat is geen dient van KPN. Dus ik denk dat u hier aan het verkeerde adres bent.

Dat is geen dient van KPN. Dus ik denk dat u hier aan het verkeerde adres bent.

Ah ok, dacht dat omdat een tijd geleden de inlog etc op usenet en newsservers was gewijzigd door KPN, dat ik hier aan het juiste adres was. Ik ga verder zoeken. Bedankt voor je antwoord.

Reputatie 7
Badge +24

Dat is geen dient van KPN. Dus ik denk dat u hier aan het verkeerde adres bent.

Ah ok, dacht dat omdat een tijd geleden de inlog etc op usenet en newsservers was gewijzigd door KPN, dat ik hier aan het juiste adres was. Ik ga verder zoeken. Bedankt voor je antwoord.

Ja, KPN heeft zelf ook een usenetserver. Daarop is iets gewijzigd. Maar Tweaknews is niet de usenetserver van KPN. 

Als je via Tweaknews op grabit wilt inloggen moet je als server invoeren de naam Tweaknews.eu en je inlognaam en wachtwoord invullen, daarna hoeft inloggen geen probleem meer te zijn 

Is de newsserver van KPN nog steeds beschikbaar?

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Elswhere 

 

De KPN newsservers zijn nog steeds beschikbaar, zie deze pagina voor de instellingen: kpn.com/usenet.

 

Hier vind je nog wat extra informatie:

 

Bedankt voor de tip 

Reageer