Beantwoord

Inloggen op laptop geeft onjuist wachtwoord wifi

  • 23 May 2021
  • 14 reacties
  • 424 keer bekeken

Ik heb sinds kort een nieuwe experia box gekregen.

Toen de monteur er was, ingelogd Wifi via QR code en via wachtwoord delen zijn de andere huisgenoten ook aangesloten op  de Wifi.

Echter bij het inloggen met de laptop (HP) geeft hij aan onjuist.

Wat nu te doen?

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 27 May 2021, 08:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @MargotTom ,

Heb je wel het juiste Wifi-netwerk gekozen? 

Ik zie een netwerk REMOTE78tvdv staan……..

 

Ja, het is het netwerk van KPN, deze die ook op de Experia Box staat vermeld.

Reputatie 7
Badge +10

Ja, het is het netwerk van KPN, deze die ook op de Experia Box staat vermeld.


Er vanuit gaande dat er geen wifi versterkers zijn, waar je dat wachtwoord van moet gebruiken, staat er achter op de modem je wifi wachtwoord.

Voorbeeld foto (wireless key)

 

Je kunt het beste een foto voor jezelf thuis (niet hier plaatsen!) van je eigen modem maken om deze te vergroten zodat alle tekens goed leesbaar en makkelijker in te vullen zijn. 

Deze heb ik ook ingevuld, maar helaas zonder resultaat….

 

Reputatie 7
Badge +10

Een tweetal mogelijkheden,

  • het opgeslagen wifi netwerk verwijderen, pc herstarten en nogmaals proberen
  •  typ het wachtwoord eens in kladblok op de pc of het toetsenbord juist ingesteld staat

De monteur heeft het wachtwoord ongewijzigd gelaten? Anders moet er een modem reset uitgevoerd worden en dan alsnog het ww wat op de achterkant staat invoeren. 

Ik heb zojuist de modem reset uitgevoerd en het wachtwoord dat op de achterkant staat ingevoerd, maar wederom zonder succes...

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb zojuist de modem reset uitgevoerd en het wachtwoord dat op de achterkant staat ingevoerd, maar wederom zonder succes...


Ok… kan de wifi met goedkeuring van de buren getest worden? En het daarna wel weer even verwijderen. ;-)

Lukt dat ook niet, dan zou je netwerkadapter uit en aan kunnen zetten. (en anders opnieuw installeren en pc herstarten)
Dit vind je onder menu start-windows verkenner-rechtermuisknop deze computer –> eigenschappen –> apparaatbeheer.

Welke modem heb je trouwens?

Reputatie 7
Badge +10

Bekijk de oplossing (met dank aan @RBxx)—> hier ook even mocht je de V12 hebben. 

Reputatie 7
Badge +24

Klopt de naam van het WiFi netwerk wel met wat er achterop de Experiabox/KPN Box staat?

Reputatie 7
Badge +10

Klopt de naam van het WiFi netwerk wel met wat er achterop de Experiabox/KPN Box staat?


Dat had Noordzee ook gevraagd en zat ik mij ook af te vragen. 

Vandaar voor de zekerheid mijn tip om het opgeslagen wifi netwerk, op de laptop te verwijderen. 

Reputatie 7
Badge +20

@MargotTom is het met bovenstaande nog gelukt weer op Wifi te komen?

Nee het nog niet gelukt.

Ook andere mensen die hier komen kunnen alleen via de QR code inloggen.

Ondanks dat ik een modem reset heb uitgevoerd en exact het wachtwoord dat op het modem staat heb ingevoerd lukt het niet om in te loggen.

Reputatie 7
Badge +20

Dat is merkwaardig! Als het met de QR code werkt zou de code ook gewoon moeten werken. Ik maak hieruit op dat je een Box12 hebt.
Je gebruikt wel het Wifi password en niet het Admin password toch?

Als ook dat niet werkt, kun je dan vanaf een van de verbonden apparaten eens kijken of je met deze servicetool of de KPN Thuis app het wachtwoord kunt inzien/wijzigen?

Via de servicetool het wachtwoord  gewijzigd en nu doet hij het!

Super bedankt!