Vraag

internet signaal eerst draadloos en vervolgens bedraad verder zenden

  • 4 February 2021
  • 6 reacties
  • 212 keer bekeken

Hallo,

Mijn huidige internet aansluiting + KPN box 12 zitten in mijn meterkast. Vanuit mijn meterkast loopt een  internet kabel naar de schuur (ongeveer 7m verderop). Hier hangt weer een KPN experia kastje en zo heb ik overal goede wifi.

 

Nu wordt er bij mij binnenkort glasvezel aangelegd. Echter kan deze niet in de meterkast geplaatst worden maar in de hoek van de woonkamer. Vanuit hier kan ik geen kabel trekken naar de meterkast of naar de schuur.  

Is het mogelijk om het internet signaal vanuit het aansluitpunt in de woonkamer, draadloos naar de meterkast te sturen en vervolgens d.m.v. van de internet kabel in de meterkast, het signaal bedraad naar de schuur te zenden?

 

Zo ja, welke aparatuur heb ik hier voor nodig? Zoals benoemd heb ik al de KPN box 12.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @bas1293 , tussen de glaskast in de huiskamer en de router in meterkast hoort een LAN-kabel, kwaliteit minimaal CAT5e, beter nog CAT6.

Kan het niet via de kruipruimte de kabel, 2 gaatjes boren, in in de huiskamer en een ander gat in de meterkast.

 

Hallo JanD,

Dank je voor je antwoord. 

Ik heb geen kruipruimte. Dat is ook de reden dat de glasvezel aansluiting niet in de meterkast geplaatst kon worden.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo,

Mijn huidige internet aansluiting + KPN box 12 zitten in mijn meterkast. Vanuit mijn meterkast loopt een  internet kabel naar de schuur (ongeveer 7m verderop). Hier hangt weer een KPN experia kastje en zo heb ik overal goede wifi.

 

Nu wordt er bij mij binnenkort glasvezel aangelegd. Echter kan deze niet in de meterkast geplaatst worden maar in de hoek van de woonkamer.

Waarom niet? Ik zou dit nooit accepteren. Never. Heeft u een kruipruimte onder uw huis?

Vanuit hier kan ik geen kabel trekken naar de meterkast of naar de schuur.  

Is het mogelijk om het internet signaal vanuit het aansluitpunt in de woonkamer, draadloos naar de meterkast te sturen en vervolgens d.m.v. van de internet kabel in de meterkast, het signaal bedraad naar de schuur te zenden?

Nee. Eigenlijk niet. Je weet van te voren dat dit 1 groot tranendal word. Een compleet fiasco. Daarom zou ik dit dus zo ook never accepteren. Dit is prutswerk.

Reputatie 7
Badge +24

Hallo JanD,

Dank je voor je antwoord. 

Ik heb geen kruipruimte. Dat is ook de reden dat de glasvezel aansluiting niet in de meterkast geplaatst kon worden.

 

De kabel komt misschien van de andere kant van het huis vandaan ofzo? Kan die niet om het huis heen gelegen worden? Of er onder door geschoten worden? Of heeft u de meterkast midden in de woning?

De meterkast zit idd in het midden van de woning. Ongeveer 3m van de dichtstbijzijnde buitenmuur. 

Reputatie 7
Badge +24

De meterkast zit idd in het midden van de woning. Ongeveer 3m van de dichtstbijzijnde buitenmuur. 

En is er geen enkele manier om buiten vandaan bij de meterkast binnen te komen?