Vraag

Internet valt regelmatig uit met USG 4 Pro router

  • 16 March 2023
  • 6 reacties
  • 190 keer bekeken

Ik gebruik sinds ik KPN glasvezel heb (nou zo’n 2 jaar) een netwerk setup met Ubiquity Unifi producten. Ik heb hierbij een Unifi Security Gateway 4 Pro direct op de NTU aangesloten en daarachter een master switch met daarachter weer een paar kleinere switches en access points door het huis verspreid. Dat werkte tot nu toe prima. Dank zij het fantastische werk van Coolhva werkte ook IPTV zonder problemen.

Sinds een paar dagen valt echter elke paar minuten het internet uit. In de logs van mijn USG4 Pro staat dan Modem hangup. Ik heb niks aan mijn configuratie gewijzigd, dus me dunkt dat het niet aan mijn apparatuur ligt.

Als ik echter de Experiabox aansluit ipv de USG, dan heb ik wel stabiel internet.

Heeft iemand ideeën wat er mis zou kunnen zijn? En hoe kan ik hier hulp bij krijgen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7

Weet jij of er een watchdog draait op de USG 4 Pro die servers op Internet pingt om te controleren of de pppoe verbinding daadwerkelijk nog up and running is?

Zie je nog "rare" meldingen in de log vlak voor het verbreken van de pppoe verbinding?

Weet jij of er een watchdog draait op.de USG 4 Pro die servers op Internet pingt om te controleren of de pppoe verbinding daadwerkelijk nog up and running is?

Zie je nog "rare" meldingen in de log vlak voor het verbreken van de pppoe verbinding?

Ik heb nu ff de USG niet aangesloten, maar ik herinner me dat er in de logs regelmatig een ping staat naar de servers van ubiquity.

Kan me niet herinneren dat er rare meldingen de logs stonden voordat de Modem hangup message kwam. Ik zal vanavond de router weer even aansluiten en iets dieper in de logs duiken.

Reputatie 7

Ik heb het vermoeden dat de USG Pro en ook ander "Pro" routers van Ubiquiti pro-actief de pppoe verbinding verbreken als ze eventjes geen response krijgen op pings naar servers op Internet.

Als dat zo is, vraag ik me af waarom die disconnects pas na 2+ jaar met deze setup gebeuren.

Reputatie 7

Als dat zo is, vraag ik me af waarom die disconnects pas na 2+ jaar met deze setup gebeuren.

Wanneer is de laatste firmware update van jouw USG Pro geweest?

Deze week. Nadat de disconnects begonnen waren. Ik dacht dat dat het wellicht zou verhelpen. Maar dat is dus niet het geval