Beantwoord

Internet valt soms weg / terugkijken werkt niet (Mesh tussen modem en rest)

  • 2 June 2022
  • 2 reacties
  • 236 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Wellicht een bekend probleem maar ik heb de juiste oplossing op dit forum nog niet gevonden.

Gisteren heb ik een Mesh systeem toegevoegd aan mijn thuisnetwerk (Deco M4).

Nu heb ik de volgende problemen:

-Af en toe wegvallen van de WiFi

-Terugkijken lukt niet (Foutmelding: STB-zap-03/3 HAL layer). ‘Het programma kan niet worden afgespeeld door een probleem in het netwerk).

 

Ik heb alles op de volgende manier en in de volgende volgorde geplaatst:

 

Modem (met WiFi A maar niet zichtbaar en ook niet in gebruik), kabel naar → 

Hoofd mesh (met zichtbaar WiFi netwerk B wat ik momenteel in gebruik heb), kabel naar →

Switch (Dat direct gaat naar meerdere apparaten. Ook gaat er een van naar een router X)

Router X: WiFi is uitgezet en de router is ingesteld als access point. De LAN poorten worden gebruikt voor tv/kpn ontvanger/soundbar

 

Ik heb ergens gelezen dat het probleem er is omdat de KPN ontvanger niet direct met het modem in verbinding staat, aangezien de Deco er tussen zit en ik gebruik maak van dit netwerk.

Echter is dit een beetje lastig, want ik maak ook gebruik van een ‘Ikea Tradfri’ dat ik weer graag in mijn WiFi/Mesh systeem wil hebben, aangezien ik dan overal in huis draadloos gebruik kan maken van de app via m’n telefoon.

Kan iemand mij vertellen welke volgorde ik aan heb te houden om alles binnen 1 netwerk te houden? Ik kom er even niet uit..

 

Bvd,

Stijn

icon

Beste antwoord door StijnVS 3 June 2022, 11:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 1

Ik had vanmorgen een ingeving en:

-Heb de mesh tussen de switch en de modem uitgehaald

-De mesh op een van de switch poorten gezet

 

En raad eens… Het werkt!

Bij deze wil ik StijnVS van harte bedanken voor zijn harde werk en nadenken. Fijn weekend!

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt @StijnVS! 😉

Hier hebben meelezers ook wat aan! Ook een fijn weekend! 😊