Beantwoord

Internet valt vaak weg experiabox v8

  • 5 April 2021
  • 6 reacties
  • 67 keer bekeken

Reputatie 1

Beste KPN,

Ik heb vanuit telfort nog een experiabox v8 met glasvezelaansluiting en heb al een aantal jaren last met slechte internet verbinding. Internet is regelmatig zeer traag of valt zelf weg.

Ik ben op zoek gegaan naar een oplossing. Ik heb de wifi van de experiabox al uitgeschakeld en heb er 3 met utpkabel aangesloten Linksys Velop mesh nodes model whw03v2 op aangesloten. Dan zou de wifi in iedergaval sterk en snel moeten zijn. De Linksys wifi signaal is compleet dekkend in huis, maar zelfs nu blijft internet regelmatig zeer traag of wegvallen. Het lijkt erop dat de experiabox op één of andere manier het internet niet goed doorgeeft. De truc van de stekker er uithalen, wachten en weer aansluiten is bijna dagelijkse routine en zelfs dat werkt vaker niet dan wel.

Hierover heb ik al heel vaak contact gehad met Telfort, maar daar heb ik niet veel aan gehad. Nu ik over ben naar KPN hoop ik dat jullie mijn probleem kunnen verhelpen.

Graag hoor ik of jullie mij kunnen helpen.

Groeten,

Anne112

 

icon

Beste antwoord door Pauwerful 5 April 2021, 22:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 6

Hoi @Anne112,

Als je van Telfort naar KPN bent gemigreerd en nog een Experiabox v8 in bezit hebt is het verstandig deze te laten vervangen voor een V10 of V12 modem. Het is raar dat dit nog werkende bij u is. De afgelopen tijd kom ik veel klanten tegen waarbij de v8 het helemaal niet meer doet. 
 

Komt alleen voor bij Glasvezel GPON.
U kunt dit checken door naar uw klantnummer te kijken dit begint met een 6.

Mocht bovenstaande niets voor u betekenen is het wel zo verstandig
dan toch het modem te laten vervangen.

Helaas kan ik u niet helpen met het verzoek de modem te laten vervangen.
0800-0402 (Klanten Service) is een optie maar u kunt ook wachten op een moderator van dit forum.

Reputatie 1

Dag Pauwerful,

Bedankt voor je bericht. Ik ga KPN even bellen.

Reputatie 1

KPN gebeld,

Super goed geholpen.

Nieuwe modem wordt opgestuurd.

Reputatie 1

Nieuwe modem vandaag ontvangen. Helaas een V10 😒. Ik had gehoopt met een V12 in de toekomst vooruit te kunnen nu ik eindelijk van m’n slechte V8 af ben. 

KPN wel bedankt voor de snelle en goede service!

 

Ik heb een 50/50 internet abonnement en zou wel naar de 100/100 willen. Maar dit moet wel kunnen met de V10. Niet dat ik dan weer loop te klooien net als met de V8.

Wie weet of de V12 inderdaad veel beter en stabieler is??

 

 

Reputatie 6

Moet zeggen dat mijn voorkeur uitgaat naar de V10. Dit is gewoon een goed model waar al veel aangefixed en getweaked waar lekker alle kinderziektes al uit zijn. Je kunt teminste zien wat er aan de hand is met deze modem. De V12 ondersteund de nieuwe WiFi6 echter zijn er nog steeds veel klanten die mobiele apparatuur hebben die dit nog niet ondersteunen. Waardoor je de verbindingstype moet veranden in het modem.

Reputatie 1

Daar heb je wel een punt. 
Ik ga kijken wat deze gaat doen. 
Bedankt voor je reacties.