Vraag

IP range aanpassen Experiabox

  • 24 October 2020
  • 8 reacties
  • 406 keer bekeken

Hoi Joran,

Sorry dat ik dit topic na twee jaar weer even oprakel, maar ik zit ook met een SAGEMCOM modem model F5359. Bij mijn weten gebruik ik geen experia box (tv ontvanger kastjes heten VIP5202 van Arris) en ook geen 4G, we zitten aangesloten op het glasvezelnetwerk. Geldt deze beperking nog steeds? Kan ik niet mijn range aanpassen naar 192.168.1.xxx, ipv 192.168.2.xxx?

 

Groetjes,

 

Prutserdepruts

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ja, dat geldt nog steeds. Gaat ook niet veranderen. Gaat daar maar vanuit. Dus heb je het echt nodig: Fritzbox. Dan kan het wel.

Reputatie 7

Dat kan helaas niet op de V12.

KPN heeft na jaren nog steeds niet door dat het noodzakelijk kan zijn om je subnet aan te passen en dat is eigenlijk schandalig.

Alleen op de V10 (zonder a) is het mogelijk.

dat blijft toch een beetje jammer, ik heb een V10 hangen, en vandaag heb ik mijn V10a omgewisseld voor een V12. Maar die kan dus nu weer gewoon gaan stofhappen in de kast omdat ik ook een 192.168.1.xxx nodig heb. maar om nou 7,95 per maand extra te gaan betalen voor een FRITZbox is ook weer een beetje overbodig. ik doe nog wel een jaartje met m'n V10 :joy:

 

of heeft iemand een manier om de firmware te vervangen?

Reputatie 7

Waarom heb jij (ook) een 192.168.1.xxx nodig?

Het mag ook iets anders zijn maar absoluut geen 192.168.2.xxx mijn complete netwerk in huis staat op dat subnet. Ik heb zelf een ASUS ROG Rapture in huis hangen :grin:

En om alles opnieuw te configureren kost iets teveel tijd.

Reputatie 7
Badge +24

Je hebt dus een 2de eigen router? En daarop heb je 192.168.2.x subnet ingesteld? 😳🤔

Yep. Dat is de situatie, en dit omdat ik ooit begon met een kpn-router op subnet 1.

Reputatie 7
Badge +24

Yep. Dat is de situatie, en dit omdat ik ooit begon met een kpn-router op subnet 1.

Dat moet dan wel al een hele tijd geleden zijn. Meer dan 10 jaar of misschien wel 15 jaar geleden. Al die jaren heb je nooit eens kans gezien je netwerk opnieuw in te richten?