Beantwoord

iPhone kan printer niet vinden.

  • 20 August 2022
  • 11 reacties
  • 123 keer bekeken

Ik zat al de hele middag met de klantenservice van HP om mijn printer te activeren om met wifi mijn drukwerk te kunnen doen. De PC heeft hem gevonden. Alles al 2x gereset, mijn IPhone kan hem niet vinden. De printer zegt nog steeds geen wifi verbinding terwijl de andere apparaten zeggen wifi verbinding ok. Wie kan helpen? Bedankt

icon

Beste antwoord door PeterG 20 August 2022, 18:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hallo @De Wanhoop nabij kan die printer ook met een USB-kabel of netwerkkabel werken, zou ik dat eerst doen, dat werkt altijd.

En als dat werkt kun je meestal vanuit die situatie alsnog overschakelen op draadloos.

 

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @De Wanhoop nabij 

 

In aanvulling van @JanD , via netwerk kabel is altijd beter, maar als dat niet mogelijk is:

 

Hoe hebben ze die connectie gemaakt?

Lijkt alsof ze hem nu op WiFi Direct hebben ingesteld i.p.v. hem met jouw eigen WiFi netwerk hebben verbonden.

Welke naam zie je op de PC staan bij die printer, staat daar nu DIRECT voor?

 

Je zou die iPhone dan ook op die manier met de printer kunnen verbinden als tijdelijk oplossing, zie hier hoe je dat doet: https://support.hp.com/nl-nl/document/ish_1841315-1637332-16

 

Beter is om die printer toch op jouw eigen netwerk in te stellen, anders moet je op de iPhone steeds wisselen tussen de verbindingen.

Welk modem heb je, witte Experiabox (welk type?) of een zwarte Box 12 en heb je ook extra WiFi punten zoals SuperWifi's en zo ja welke?

En welke HP printer is het precies?

Ga je dan in de browser van je telefoon naar 123.hp.com .

Hij vertelt nog steeds het zelfde dat hij WiFi niet kan vinden 

Eh

Ik neem aan dat je telefoon verder wel werkt via de wifi?

Ja dat was niet het probleem

 

Reputatie 7
Badge +18

Welk apparaat zegt dat het geen WiFi kan vinden, nog steeds je printer?

Hoe kan je PC die printer dan wel “zien”, is die PC soms toch via een USB kabel aangesloten op de printer?

Of staat er DIRECT voor de printernaam, je geeft verder geen enkele informatie en beantwoordt ook geen vragen, dan wordt het lastig om je te helpen.

Voor mijn verhuizing heeft HP me geholpen de printer op de wifi te zetten. Ruim 2 maanden is er geen printer actief geweest met pc omdat deze in de verhuisdozen zaten. Nu ik weer enigszins op mijn plaats zit, heb ik weer alles aangesloten en de printer heeft alleen een snoer naar het stopcontact. Dus zou het toch weer mogelijk zijn voor printer een wifi verbinding te krijgen.

Hallo @De Wanhoop nabij iedere printer kan of via USB of via wifi printen en bij de duurdere versies i.p.v. USB via een netwerkkabel rechtstreeks aan het modem, dus jouw printer moet ook meer ondersteunen dan alleen wifi.

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @De Wanhoop nabij. Is het ondertussen gelukt verbinding met de printer te krijgen? Als dat niet zo is, wil je dan laten weten of je gebruik maakt van de Box 12? Dan zou Extra Wifi mogelijk een oplossing voor je zijn. 

Ik heb de oplossing door gegeven Bram

 

123.HP.com

groetjes