Beantwoord

IPV6 routering issue met Leaseweb

  • 10 August 2023
  • 7 reacties
  • 107 keer bekeken

Vandaag is de KPN internet opgeleverd en ik merk dat IPV6 niet goed werkt (verschillende devices geprobeerd) richting Leaseweb

Als  ik ping uitvoer dan krijg ik:

ping 2001:1af8:4700:b210::33

Pinging 2001:1af8:4700:b210::33 with 32 bytes of data:
PING: transmit failed. General failure.
PING: transmit failed. General failure.
PING: transmit failed. General failure.

 

Terug richting KPN IPV6 adres werkt het wel.

Verschillende ip adressen van Leaseweb gedaan en ik krijg hetzelfde te zien.

Overige sites met IPV6 zoals nu.nl/nos.nl werkt het wel goed. Hier krijg ik ipv6 antwoord terug.

icon

Beste antwoord door Rachid Achellal 14 August 2023, 15:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7

Ik heb geen problemen met het pingen van dat IPv6 adres.

 

Welke score krijg jij op https://ipv6-test.com?

De score was 3 van de 20. Ik krijg ipv6 is not supported te zien.

Net de modem opnieuw laten starten en toen werkte het weer.

Na de reboot is het naar 18 van de 20 gegaan met ipv6 support.

Na korte periode heb ik nu weer problemen. Blijkbaar werkt IPV6 heel even en daarna niet meer.

Net klantenservice gebeld nadat ik de modem opnieuw had gereset en zij zeiden dat IPV6 deels werkt met KPN box 12. Vanaf interne naar externe host werkt niet volgens hem

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Rachid Achellal, welkom op ons forum!
Ik snap niet helemaal waar jullie het over hebben maar dit forum is dan ook bedoeld als een plek waar klanten elkaar kunnen helpen.

Als het om port-forwarding gaat met IPV6 is dat wel iets waar de komende update een stuk mee gaat helpen. Meer informatie daarover kun je hier vinden:

Hoi Thomas,

Ik snapte ook niet waarom de klantenservice medewerker dit had verteld.
Vanochten heb ik opnieuw contact gehad met klantenservice en het bleek uiteindelijk niet aan de modem te liggen. Na contact heb ik verder gezocht en het blijkt dat de Windows Defender Firewall profiel op Public stond. Ik heb dit op private gezet en toen werkte IPV6 weer normaal.

Over de port-forwarding had ik al gevonden op de forums en om deze reden had ik ook opnieuw contact gezocht met klantenservice.

Reputatie 7
Badge +20

Ah, top. Fijn dat het gelukt is! Bedankt voor je terugkoppeling!