Beantwoord

Is het mogelijk om een AirPort Extreme op te nemen in het meshnetwerk van een Fritzbox

  • 8 December 2022
  • 5 reacties
  • 142 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb een Fritzbox 5490 met 2 repeaters van Fritzbox en ze zijn ingesteld als mesh. 
Nu heb ik ook een Apple AirPort Extreme en deze is bekabeld aangesloten op mijn Fritzbox.

De WiFi van de AirPort is separaat zichtbaar. 
Is er een mogelijkheid om de Airport ook te meshen met de WiFi van de Fritzbox. Wel gezocht in de documentatie maar niet zo kunnen vinden. De AirPort staat op een plek in het huis waar ik wel wat versterking van mijn WiFi kan gebruiken. 
Dus is het mogelijk om een AirPort Extreme op te nemen in een meshnetwerk van een Fritzbox en zo ja: waar kan ik de workaround vinden?
 

icon

Beste antwoord door GeSp 9 December 2022, 02:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @BoukeV 

 

Nee dat kan niet, beide ondersteunen alleen hun eigen mesh apparaten.

Je Apple AirPort heeft nu een eigen SSID begrijp ik?, zo niet dan zou ik die wel een andere naam geven dan het Fritz!Box netwerk.
Het beste is om dan daarmee verbinden op die plek waar je Fritz!Box mesh niet voldoende bereik heeft.
Anders zal je een extra Fritz!Box repeater daar neer moeten zetten.

Reputatie 1

Dank voor het antwoord en ik dacht al dat het niet kon. Heb al dezelfde ervaring mat een Devolo die ook niet kan meshen met de Fritzbox. AirPort heeft een andere naam en een kwestie van even wisselen van netwerk als ik in die hoek van het huis zit.

Badge

Ook niet als je in de instellingenmenu van je Airport dezelfde naam van het draadloos netwerk geeft van je fritzbox met hetzelfde draadloos wachtwoord? Lijkt mij dat dit wel een workaround kan zijn. 

Ook niet als je in de instellingenmenu van je Airport dezelfde naam van het draadloos netwerk geeft van je fritzbox met hetzelfde draadloos wachtwoord? Lijkt mij dat dit wel een workaround kan zijn. 

Zelfde SSID en PW maakt het nog geen MESH-netwerk. Iedere fabrikant heeft zijn eigen MESH-protocol en die kunnen (nog) niet samenwerken, helaas @Lymandy en @BoukeV 

 

Reputatie 1

@Lymandy Is een soort Pseudo mesh en werkt dan eigenlijk net zo als ik het nu doe. Als de WiFi van mijn Fritzbox te zwak wordt schakelt hij ook al over naar het andere bekende netwerk van mijn AirPort. Door het dezelfde naam te geven is het alleen maar verwarrend omdat je niet kunt zien via welk punt je binnenkomt. Met de mesh van mijn Fritzbox zie ik niet of ik via een repeater binnenkom of via de Fritzbox zelf.