Beantwoord

Is het mogelijk om KPN wifi te gebruiken met andere mesh-systemen zoals TP link of Google nest?

  • 26 July 2023
  • 4 reacties
  • 341 keer bekeken

Is het mogelijk om KPN wifi te gebruiken met andere mesh-systemen zoals TP link of Google nest?

Ik gebruik KPN en ik heb twee super wifi-punten - wat niet genoeg is voor ons nieuwe huis. In plaats van nieuwe super wifi-punten te kopen, denk ik erover om TP link of iets anders met betere prestaties aan te schaffen. 

Is het compatibel met modems van KPN?

icon

Beste antwoord door Anonymous 26 July 2023, 14:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

volgens mij kun je mesh systemen niet door elkaar gebruiken, ze moeten altijd van hetzelfde merk zijn (volgens mij).

Hallo @Sooraj je kunt best andere merken aan het modem koppelen i.c.m. de KPN versterkers, mits je wifinaam en wachtwoord gelijk maakt/houdt.

Ze kunnen echter niet samenwerken als een mesh-eenheid. Ieder merk heeft daar zijn eigen protocollen voor, helaas.

 

 

Dit is mijn 24.000e reactie.

@Sooraj Klopt het dat je gezien de prestaties van de super wifi deze ook wilt vervangen? Toen ik van ziggo naar kpn glasvezel ging werd ik ook geconfronteerd met het niet in bridge kunnen plaatsen van de experia12. Heel jammer. Ik heb Asus routers die geschikt zijn voor mesh en wilde deze hergebruiken op kpn. Inmiddels kun je bij dit merk één van de routers configureren als AP hoofd station en daaronder de knooppunten (nodes) voegen (wellicht kan dit met de andere merken ook). Je kunt dan het mesh netwerk beheren zoals het bedoeld is. Je moet op dit AP wel de dhcp uitzetten want dat gebeurt nog via de experia. Deze staat bij mij als standaard geleverd in de meterkast echter met wifi uit! Verder heb ik alle nodes via kabel aangesloten. Met deze, voor mij, prima werkende oplossing hoef ik zelden iets in het configuratie scherm van de experia te doen. Alles regel ik via het mesh config scherm. Als je wilt kun je de experia + wifi punten aan laten staan en zoals JAND aangeeft met dezelfde wifinaam en wachtwoord.

 

 

Reputatie 7
Badge +13

@Sooraj Welkom op het forum. Ik zie dat JanD je van goede informatie heeft voorzien. Het kan werken maar de verschillende adapters zullen dan geen uniform meshnetwerk vormen. Gefeliciteerd met 24000ste reactie Jan!