Beantwoord

Kan ik een Ubiquiti AMPLIFI Mesh router gebruiken bij KPN?

  • 16 August 2023
  • 7 reacties
  • 187 keer bekeken

We hebben vorig jaar Ubiquiti AMPLIFI Mesh router gekocht als ondersteuning voor slecht werkend Ziggo modem. Aansluiting is in kelder in oud huis met dikke muren. Het modem staat ook in kelder Is deze Mesh router aan te sluiten op KPN Box 12?

icon

Beste antwoord door wjb 19 August 2023, 09:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ja, dat kan.

Ja, dat kan.

Kort maar krachtig :-)

@PPMHH : praktisch alle ‘moderne’  mesh spulletjes kun je gewoon aansluiten op de experiabox. We bieden alleen vanuit KPN geen ondersteuning. 

Dat neemt niet weg dat er hier op forum meestal wel mensen zijn die hier bij kunnen helpen. 

Reputatie 7

Als je ook televisie van KPN gaat afnemen en je wilt de TV+ Box(en) via wifi gaan aansluiten dan zou dat nog wel eens een uitdaging kunnen gaan worden.

Vragen die dan beantwoord moeten worden zijn:

  1. Heeft de Ubiquiti Amplifi HD router een IGMP proxy server?
  2. Ondersteunt de wifi van de Ubiquiti Amplifi HD mesh set "multicast to unicast"?

De tv + box kunnen we bekabeld aansluiten dus ben benieuwd. 

Reputatie 7

De tv + box kunnen we bekabeld aansluiten dus ben benieuwd. 

Waar ga je die dan op aansluiten?

Op de Ubiquiti AmpliFi HD router?

Zo ja, dan moet nog steeds voldaan worden aan het eerste punt de IGMP proxy server.

Overigens zullen de TV+ Boxen wel werken maar zonder IGMP proxy server heb je geen multicast en dus ook niet de best mogelijke beeldkwaliteit.

@wjb 

Ik kreeg te horen dat de TV+ boxen rechtstreeks  aangesloten dienen te worden op de KPN Box 12 modem naast  de Ubiquiti HD Router. De servicemonteur van KPN komt het aansluiten. 

Reputatie 7

Ik kreeg te horen dat de TV+ boxen rechtstreeks  aangesloten dienen te worden op de KPN Box 12 modem naast  de Ubiquiti HD Router.

Dat is inderdaad het beste.