Vraag

Kan ik LAN-poorten blokkeren op de Fritzbox 7590?

  • 29 July 2021
  • 8 reacties
  • 303 keer bekeken

Is het mogelijk om met ouderlijk toezicht/filters via een tijdschema LAN-poorten van de Fritzbox 7590 te blokkeren? Zo ja: is het ook mogelijk om LAN-poorten van andere routers die in het netwerk als IP-cliënt hangen via een tijdschema te blokkeren? 

Gebleken is dat mijn kinderen uitslapen als zij weten dat er niets op de TV is te zien/doen. Als de KPN TV-tuner niet meer van data wordt voorzien, dan is mijn doel bereikt ;-) In de Fritzbox 7590 kan ik de KPN TV-tuner wel blokkeren, maar dit heeft alleen gevolgen voor de tv-gids, teletekst en apps. Het tv-signaal wordt dan niet geblokkeerd, waardoor tv-kijken nog mogelijk is…

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hey @Knorrkokkie! Je bent hier al eens geweest en hebt toen hopelijk sneller een reactie ontvangen op je vraag:zipper_mouth: . Excuses dat ik nog niet gereageerd heb. Ik gun jouw kinderen ook een uitslaapdag, maar heel eerlijk weet ik het antwoord niet op je vraag. Heb dit even kort besproken met mijn collega's, maar verder dan een tijdschakelaar komen we eigenlijk niet. Een tijdschakelaar zorgt er wel voor dat iedereen in het huishouden voldoende slaap krijgt, want dan gaat de stroom van het modem af. Niet helemaal de bedoeling lijkt me. 

Heb je het handboek van je FRITZ!Box al uitgepluisd? Ik vermoed dat AVM wel weet wat er allemaal mogelijk is met de apparatuur die zij verkopen. 

Misschien dat @wjb of @Nick83 nog een tip uit de hoed kunnen toveren?

Reputatie 7

Ik ken geen functionaliteit op de FRITZ!Box die zoiets zou kunnen ondersteunen.

Kan jij eens een screenshot tonen van dat blokkeren van die TV tuner op de FRITZ!Box?

Reputatie 7
Badge +24

Heb dit even kort besproken met mijn collega's, maar verder dan een tijdschakelaar komen we eigenlijk niet.

Je zet er een switch tussen, deze:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129

En de stekker hiervan doe in een tijdschakelaar:

Dit is een simpel ding, maar je hebt ook meer geavanceerde met een weekschema. 

Uiteraard in de meterkast met deur op slot. 

Reputatie 7
Badge +24

Gebleken is dat mijn kinderen uitslapen als zij weten dat er niets op de TV is te zien/doen.

Dit snap ik niet. Hoe kan je uitslapen voorkomen door de tv ontvangers te saboteren? 🤔

Tis net andersom, niet uitslapen als de TV het doet, zijn kindertjes zijn dus scherm junkies.

Dus TV saboteren, kindertjes slapen uit, TV niet saboteren, kindertjes maken vroeg herrie en Pappa en/of Mamma kunnen uitslapen ook vergeten.😱

Badge +12

Is het mogelijk om met ouderlijk toezicht/filters via een tijdschema LAN-poorten van de Fritzbox 7590 te blokkeren? Zo ja: is het ook mogelijk om LAN-poorten van andere routers die in het netwerk als IP-cliënt hangen via een tijdschema te blokkeren? 

Gebleken is dat mijn kinderen uitslapen als zij weten dat er niets op de TV is te zien/doen. Als de KPN TV-tuner niet meer van data wordt voorzien, dan is mijn doel bereikt ;-) In de Fritzbox 7590 kan ik de KPN TV-tuner wel blokkeren, maar dit heeft alleen gevolgen voor de tv-gids, teletekst en apps. Het tv-signaal wordt dan niet geblokkeerd, waardoor tv-kijken nog mogelijk is…

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Wat je doet (via ouderlijk toezicht de ontvanger blokkeren) is het enige wat mogelijk is in de 7590 (en alle andere Fritzboxen). Om er echt voor te zorgen dat er geen signaal wordt doorgegeven is de eerder genoemde tijdschakelaar de enige optie (helaas).

Reputatie 7
Badge +24

Tis net andersom, niet uitslapen als de TV het doet, zijn kindertjes zijn dus scherm junkies.

Dus TV saboteren, kindertjes slapen uit, TV niet saboteren, kindertjes maken vroeg herrie en Pappa en/of Mamma kunnen uitslapen ook vergeten.😱

Ow... aha... ik vat hem...

De optie met een tijdschakelaar kan (=> zelfs geschakeld via Fritz met een FRITZ!DECT 200 INTELLIGENT STOPCONTACT), maar mijn meterkast kan niet op slot en het bevreemd mij dat dit niet softwarematig via de Fritzbox kan. Ik heb inmiddels contact met AVM gehad en die gaan met mijn opmerking aan de slag. Je kan namelijk met de Fritzbox 7590 op detailniveau het internetsignaal filteren/blokkeren, maar poorten volledig uitzetten of het internetsignaal op apparaatniveau volledig blokkeren hebben ze niet aan gedacht. Wellicht nemen ze dit mee met een volgende FRITZ!OS-versie...