Beantwoord

Kan ik mijn AVM Fritz!Box 7581 zelf upgraden naar een Fritz!Box 7590 AX ?

  • 17 August 2023
  • 5 reacties
  • 206 keer bekeken

Omdat ik een verouderde Fritz!Box 7581 (nog van xs4all) heb en ik ook mijn Wi-Fi zou willen verbeteren kan ik dan zonder problemen deze upgrade uitvoeren (naar de 7590 AX) voor Wi-Fi 6 ? En leveren ze op dit moment bij KPN nog de ‘oude’ 7590 (met Wi-Fi 5) ?
Graag jullie hulp. Alvast bedankt !

icon

Beste antwoord door Anonymous 18 August 2023, 07:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 6
Badge +5

de eerste vraag die we moeten beantwoorden is of u gebruik maakt van Pair Bonding? de FB 7590 kan dit namelijk niet aan. dan zou alleen de FB 7583 een optie kunnen zijn.

Bedankt voor uw reactie. We hebben een glasvezel verbinding. Is Pair bonding dan ook nog van toepassing ?

Nee, pairbonding gaat over een verbinding met 2 koper paren cq “telefoon” lijnen.

Bij een fritzbox is er een mogelijkheid om de instellingen op te slaan in een bestand en dan weer te importeren in de nieuwe fritzbox, dat scheelt veel gedoe.


Als je op glasvezel zit, kun je bijna elke fritzbox nemen, beetje afhankelijk denk ik van je aansluiting. Een 4060 zou dan mooi zijn evt met een repeater 1200ax aan een kabel (maar dat kun je nu ook al doen).

Het is aan te raden (als de dat nog niet gedaan hebt ) dan over te stappen naar een kpn internet abonnement, dan is een deel van de kosten na 6 maanden weer gedekt (meestal krijg je dan introductiekorting) en je bespaart de 7.50per maand van de FB toeslag.

Reputatie 7
Badge +9

Bij een fritzbox is er een mogelijkheid om de instellingen op te slaan in een bestand en dan weer te importeren in de nieuwe fritzbox, dat scheelt veel gedoe.

Sterker nog: softwareversie 7.56 biedt de mogelijkheid om met een wizard de instellingen eenvoudig over te zetten naar een andere Fritz!Box.

Piet.