Beantwoord

Kan ik mijn Linksys Deco M9 system integreren met FRITZ!Box mesh?

  • 29 January 2024
  • 1 reactie
  • 32 keer bekeken

Ik heb een lange woning 25 meter land met ijzeren spanten. Ik heb een werkend fritzbox mesh systeem bestaande uit de router en diverse fritzbox versterkers. To is het niet dekkend voor de wifi. Ik heb een aantal linksys deco m9 systeem  liggen. Ik wil die integreren met mijn fritzbox mesh. Is dat mogelijk. Zo ja hoe dan?

icon

Beste antwoord door TDN 29 January 2024, 11:29

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +9

@hverhijden Nee het kan niet, mesh van verschillende merken werken alleen als ze "Easy Mesh” ondersteunen. Ik neem aan dat je TP-Link Deco M9 heb, hier kan je zien welke routers van TP-Link "Easy Mesh” hebben. Zelfs TP-Link heeft 3 Mesh Systemen (Easy Mesh, One Mesh en Deco Mesh), die niet met elkaar compatibel zijn.

 

AVM heeft denk ik nog geen "Easy Mesh” producten. Omdat je kan niet 2 mesh systemen mixen kan je beter voor Fritzbox Mesh een Wifi-Band inschakelen en Deco Mesh het andere Band. M9 kan alleen Wifi5, dus als Fritzbox Wifi6 kan, laat Fritboz het 5Ghz gebruiken en Deco het 2.4Ghz Band. Als je beide mesh systemen beide banden laten gebruiken, creëert je alleen maar interferenties en storing in wifi-netwerken. 

Reageer