Beantwoord

Kan ik superwifi aansluiten blijft mijn Unifi netwerk dan nog werken?

  • 5 February 2022
  • 3 reacties
  • 154 keer bekeken

Ik heb nu 2 unifi punten en nu wil ik ook nog twee superwifi punten van kpn boven aansluiten is dit mogelijk of gaat mijn unifi netwerk dan weg

icon

Beste antwoord door LaurensZalm 6 February 2022, 09:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Op zichzelf zullen die twee systemen wel langs elkaar kunnen werken.
Maar in hoeverre ze elkaar negatief beïnvloeden, hangt sterk af van je thuis-omstandigheden,
en bijv. de plek waar je ze in je huis aanbrengt, de keuze van bijv. WiFi-kalen en verdere instellingen.
(Mogelijk beter af te stemmen in de Unify dan in de SuperWiFi).

Badge +12

Waarom 2 extra KPN wifi punten? Waarom niet 2 Unify punten? Het zal wel werken.maar het is zeker niet aan te raden. Ik voorzie toch wel issues (maar dat is wellicht gevoel). 

Reputatie 7
Badge +9

Dit werkt gewoon, Alleen net wat @Babylonia aangeeft in hoeverre gaan ze alkander "In de weg" zitten.

Zowiezo gaan ze elkaar niet ondersteunen ( Mesh ) gezien eventueele mesh functionaliteiten vanuit je unifi apparatuur niet compatible is met de mesh van de SuperWiFi punten.

Ofwel ze zullen geen weet van elkaar en hierdoor geen rekening met alkaar kunnen houden, dus je krijgt de situatie dat ze tegen elkaar zitten in te schreeuwen, probeer dan nog maar eens een van beide ( Jouw koppeling ) goed te verstaan.

Dus ja het werkt maar alleen tijd kan je leren hoe goed...

Â