Beantwoord

Kan ik zonder problemen IPv6 uitschakelen?

  • 15 July 2021
  • 3 reacties
  • 302 keer bekeken

Vorige week een glasvezel verbinding aangesloten gekregen van KPN. Hiervoor had ik een verbinding van Ziggo en het modem in Bridge mode gezet en daarachter zit een EdgeRouter X. Afgelopen weekend de EdgeRouter X geconfigureerd volgens deze site https://kriegsman.io/. Zodat deze de EXPv12 box kan vervangen. 

Dit ging in eerste instantie niet helemaal lekker. Het eerste gedeelte wilde niet zoals het zou moeten. Vast IP en een DHCP server inrichten. Ik zit met de firmware op 1.10.11. 

Maar na wat gui werk kreeg ik het voor elkaar. Ik merk wel dat het niet meer zo snel reageert als dat de EdgeRouter X achter de EXP 12 box zat. Hardware offloading staat aan en ik haal de download en upload snelheden wel goed. Ik heb vanmorgen IPv6 op de EdgeRouter X uitgeschakeld en krijg het idee dat het allemaal wel sneller reageert.

Mijn vraag is, is het een probleem als IPv6 uit staat. Heeft misschien iemand anders dit ook meegemaakt?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door wjb 17 July 2021, 12:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Hoi @john-s .  Hier kan ik geen antwoord op geven.

Ik denk dat je het beste jouw vraag in dit topic nogmaals kunt stellen:

 

Reputatie 7

Ik denk dat je er verstandig aan doet het met jouw EdgeRouter overeenkomstige configuratiescript uit het door @Erwin_ aangehaalde topic te gebruiken.

Dan zou jouw ER-X direct probleemloos de V12 moeten kunnen vervangen.

Het script van werkt perfect. Bedankt voor het op attenderen.