Beantwoord

SuperWiFi samen met witte versterker gebruiken

  • 7 April 2020
  • 34 reacties
  • 1632 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Heb de Experiabox V10 beneden in de woonkamer staan.

Heb de draadloze verbindingsset van KPN (via stopcontact) naar de eerste verdieping, naar de witte vierkante versterker. Deze als accespoint d.m.v deze draadloze verbindingsset.

Nu wil ik graag dat de draadloze verbinding op de eerste verdieping aan de voorzijde sterker is.

Is het mogelijk om de superwifi als eerste op de witte vierkante versterker te steen en de tweede aan de voorzijde?

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Natasja 10 April 2020, 14:11

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 4
Badge +5

Voor de volledigheid: buiten aan de voorzijde hangt een draadloze ip-camera

Reputatie 4
Badge +5

Heb de Experiabox V10 beneden in de woonkamer staan.

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Bedankt Administrator. :-)

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Peter_Wit. Van harte welkom hier. Helaas werken de SuperWifi punten niet (goed) samen met de oude, witte versterker. De Experia WiFi (zwarte versterker) en de witte versterker kun je daarentegen prima samen gebruiken. Het enige wat er dan niet gebeurt is het overnemen van de netwerknaam. De zwarte Experia WiFi neemt automatisch de netwerknaam over van je Experia Box. De witte doet dit niet, die heeft een eigen netwerknaam. Maar deze kun je als je wilt aanpassen, zodat het dezelfde wordt als die van de Experia WiFi. Weet je zo voldoende? 

Reputatie 4
Badge +5

Hallo @Natasja bedankt voor je uitleg.

 

Ik ga een zwarte Experia WiFi bestellen.

 

Groetjes,

 

 

Peter

Badge +19

Nou wacht nou even en doe de wifimanager https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login de kans groot dat je er dan 2 gratis krijgt!!

Reputatie 4
Badge +5

Hallo @Joep1965 heb ik geprobeerd. Op de vraag of ik kpn versterkers heb, heb ik ja gezegd (de witte is van kpn )

 

wordt het advies gegeven om een monteur te bestellen.

Ga liever voor de versterkers ;-)

Reputatie 4
Badge +5

Maar als ik 1 zwarte experia WiFi halverwege de witte vierkante versterker en de ip camera zet moet ik voldoende hebben toch

Reputatie 7
Badge +24

Euhm... wat topstarter wil…

Is het mogelijk om de superwifi als eerste op de witte vierkante versterker aan te sluiten en de tweede aan de voorzijde?

...kan prima volgens mij hoor. Nee het werkt niet samen in die zin dat ze 1 mesh netwerk vormen. Maar je kunt ze gewoon samen in 1 netwerk hangen hoor. Ze vechten elkaar de tent niet uit.

Heeft u ook nog andere apparaten bedraad aangesloten op die witte vierkante versterker? Zo nee, dan kunt u hem ook gewoon er tussenuit halen en vervangen door de SuperWifi.

Aan de Experia WiFi's heeft u denk ik niet zoveel. Want die werken alleen als ze aangesloten zijn op een kabel. En u wilt de ene draadloos op de tweede verdieping aan de voorkant van het huis neerzetten.

Het probleem is alleen: zodra u de SuperWifi's aansluit, gaat het wifi van de Experiabox v10 (zonder a) uit. Dat is wel ff iets om over na te denken. Dat is bij de Experia WiFi ook zo overigens. Een oplossing zou dan kunnen wezen om die vierkante witte versterker dan weer onder te p plaatsen.

Reputatie 4
Badge +5

Euhm... wat topstarter wil…

Is het mogelijk om de superwifi als eerste op de witte vierkante versterker aan te sluiten en de tweede aan de voorzijde?

...kan prima volgens mij hoor. Nee het werkt niet samen in die zin dat ze 1 mesh netwerk vormen. Maar je kunt ze gewoon samen in 1 netwerk hangen hoor. Ze vechten elkaar de tent niet uit.

 

Heeft u ook nog andere apparaten bedraad aangesloten op die witte vierkante versterker? Zo nee, dan kunt u hem ook gewoon er tussenuit halen en vervangen door de SuperWifi.

Ja zou mooi zijn :-) maar ik heb mijn tv en surround systeem op de witte versterker

 

Aan de Experia WiFi's heeft u denk ik niet zoveel. Want die werken alleen als ze aangesloten zijn op een kabel. En u wilt de ene draadloos op de tweede verdieping aan de voorkant van het huis neerzetten.

Klopt helemaal

 

Ik kan inderdaad de witte versterker vervangen door de superwifi en een splitter nemen voor de tv en surround toch :)

Badge +19

O draadloos ja dat had ik even gemist. Ik ben niet zo van draadloos:wink:

Reputatie 4
Badge +5

O draadloos ja dat had ik even gemist. Ik ben niet zo van draadloos:wink:

Begrijp ik, bedraad is gewoon beter en stabieler.

Maar in mijn geval :-)

 

Wat lijkt jou het beste 

Reputatie 4
Badge +5

@Nick83 ik zie dat je de Netgear GS105E swits aanraad in topic “Splitter internetkabel signaalverlies?”

 

Wat denk je van deze opstelling:

Als ik de witte vierkante versterker weghaal en daar deze splitter voor in de plaats zet (verbonden met de experiabox beneden m.b.v. de draadloze verbindingsset (KPN stopcontact).

 

Dan:

Twee aansluitingen van de splitter naar de tv en surround set

Een aansluiting van de superwifi naar de superwifi

De andere superwifi in de andere kamer met de ip-camera  

 

 

Reputatie 4
Badge +5

Uiteraard ben ik blij met ieders reactie :-)

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Peter_Wit. Van harte welkom hier. Helaas werken de SuperWifi punten niet (goed) samen met de oude, witte versterker. De Experia WiFi (zwarte versterker) en de witte versterker kun je daarentegen prima samen gebruiken. Het enige wat er dan niet gebeurt is het overnemen van de netwerknaam. De zwarte Experia WiFi neemt automatisch de netwerknaam over van je Experia Box. De witte doet dit niet, die heeft een eigen netwerknaam. Maar deze kun je als je wilt aanpassen, zodat het dezelfde wordt als die van de Experia WiFi. Weet je zo voldoende? 


Hallo @Peter_Wit. Ik zie dat @Joep1965 en @Nick83 nog zeer bruikbare adviezen geven. Dat is fijn. :slight_smile: Wat je ook zou kunnen doen: is de WiFi van de vierkante, witter versterker uitzetten en de versterker dan puur en alleen inzetten als switch. De instructies op deze pagina helpen je om in te loggen in de interface van de versterker. Je zou daar de WiFi moeten kunnen uitzetten. Dan hoef je geen switch aan te schaffen. 

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 ik zie dat je de Netgear GS105E swits aanraad in topic “Splitter internetkabel signaalverlies?”

 

Wat denk je van deze opstelling:

Als ik de witte vierkante versterker weghaal en daar deze splitter voor in de plaats zet (verbonden met de experiabox beneden m.b.v. de draadloze verbindingsset (KPN stopcontact).

 

Dan:

Twee aansluitingen van de splitter naar de tv en surround set

Een aansluiting van de superwifi naar de superwifi

De andere superwifi in de andere kamer met de ip-camera

Prima zo 👍

Wat het wifi beneden gaat doen, dat moet je nog maar ff bekijken...

Reputatie 4
Badge +5

Hallo @Natasja, jazeker geven @Joep1965 en @Nick83 zeer goede en bruikbare adviezen :thumbsup:

Alle drie dank hiervoor

Wil het graag in een keer goeddoen en dat ik het goed begrijp :)

Dus, een splitter aanschaffen met dan:

- aan de ene kant de witte vierkante als switch

- aan de andere kant de superwifi

 

Lees net de reactie van @Nick83 

Beneden maakt niet zoveel uit, het meeste (tv en pc en pc) is bedraad)

Wat is beter de Netgear of de witte vierkante als switch :-)

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt eerst de witte versterker zo houden met wifi uitgeschakeld. Als dat tegenvalt om wat voor reden dan ook, dan kun je alsnog een switch bestellen.

Reputatie 4
Badge +5

Je kunt eerst de witte versterker zo houden met wifi uitgeschakeld. Als dat tegenvalt om wat voor reden dan ook, dan kun je alsnog een switch bestellen.

 

Oké ga ik doen

Reputatie 4
Badge +5

@Nick83 @Natasja @Joep1965 

 

Allemaal hartelijk dank voor jullie uitleg en geduld!!!

Ga het regelen

 

Groetjes en fijne dagen

 

Peter

Reputatie 4
Badge +5

Hallo,

Nog advies welke switch  ;-)

Hetzijn er zoveel

 

Misschien deze:

https://www.allekabels.nl/utp-kabel/7390/2298185/utp-splitter.html

 

Reputatie 4
Badge +5

Ben verder wezen kijken naar een switch, kom ik dit tegen op verschillende sites:

UTP splitter vs. switch & router
Een veel voorkomende vergissing is dat je door middel van een UTP splitter vanaf één modem 2 computers kunt voorzien van bijvoorbeeld internet. Dit is niet waar. Hiervoor heeft u ook een switch/router nodig. Als u twee computers via een splitter wilt aansluiten zullen deze ook op twee poorten van de router moeten worden aangesloten. U heeft hiervoor nodig: Een UTP splitter bij de router om twee aansluitingen over één UTP kabel te laten lopen. Aan de andere kant weer een UTP splitter om van de kabels twee aansluitingen te maken. 

 

Het gaat in dit voorbeeld over twee computers (zelfde ip adres).

 

Reputatie 4
Badge +5

In plaats van bovenstaande kan ook deze nemen


https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_tp-link-tl-pa4022p-kit-1589945.html

 

In plaats van mijn huidige draadloze verbindingsset, hier zit een extra lan poort op.

Heb ik geen splitter nodig, klopt dit?

Anders raadt allekabels.nl deze aan:

https://www.allekabels.nl/netwerk-switch/184/1228491/netwerk-switch-5-poorts.html

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

U heeft boven een tv ontvanger van KPN staan? Dan is het belangrijk dat de switch IGMP snooping ondersteund. En dat doet die switch van allekabels.nl niet volgens mij. Deze doet dat in ieder geval wel:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

Reputatie 4
Badge +5

U heeft boven een tv ontvanger van KPN staan? Dan is het belangrijk dat de switch IGMP snooping ondersteund. En dat doet die switch van allekabels.nl niet volgens mij. Deze doet dat in ieder geval wel:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

 

Van allekabels is toch een splitter, welke voor de switch komt toch heb ik begrepen?

Reputatie 4
Badge +5

Wat je ook zou kunnen doen: is de WiFi van de vierkante, witter versterker uitzetten en de versterker dan puur en alleen inzetten als switch. De instructies op deze pagina helpen je om in te loggen in de interface van de versterker. Je zou daar de WiFi moeten kunnen uitzetten. Dan hoef je geen switch aan te schaffen. 

Heb het nog even tot mij door laten dringen @Natasja maar inderdaad kan ik ook de WiFi uitzetten van de witte versterker (Geavanceerde instellingen en daar WiFi uitzetten) en dan beneden de superwifi aan de Experiabox aansluiten, deze aan plafond hangen en de andere superwifi boven voor zetten.

 

Uiteindelijk kom wel in de goede richting @Nick83 en @Joep1965  ;-)

Reageer