Vraag

KPN 12 Box - Wifi 6

  • 1 July 2020
  • 7 reacties
  • 1585 keer bekeken

Sinds een paar dagen hebben we de Box 12, maar 1 van onze laptops verbindt daar niet meer mee.

Het gaat om een Dell van 5 jaar oud en deze ziet ons Wifi netwerk niet, wel dat van de buren.

Vanmorgen kwam ik erachter dat die nieuwe router schijnbaar op Wifi6 zit en er andere instellingen gedaan moeten worden.

Bij de opties van de netwerkadapter zie ik de keuze WiFi 6 standaard 802.11ax niet terug. Ook een update van die adapter kan niet. Geen updates beschikbaar.

 

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen? Volgens KPN is het niet hun probleem :rage: .

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

De KPN Box 12 zend gewoon 2,4 en 5 GHz wifi uit. Wifi 6 is 1 van de mogelijkheden, maar apparaten die dat niet ondersteunen zouden ook gewoon moeten kunnen verbinden. Maar je bent volgens mij niet de eerste met een laptop die de KPN Box 12 niet ziet. Wat is het exacte type van die laptop?

De KPN Box 12 zend gewoon 2,4 en 5 GHz wifi uit. Wifi 6 is 1 van de mogelijkheden, maar apparaten die dat niet ondersteunen zouden ook gewoon moeten kunnen verbinden. Maar je bent volgens mij niet de eerste met een laptop die de KPN Box 12 niet ziet. Wat is het exacte type van die laptop?

Het gaat om een Dell Latitude 3150. Alvast dank.

Ik had hetzelfde probleem, gisteren een uur met kpn aan de telefoon gezeten.

na het wijzigen van 802.11ax in een andere waarde, werd mijn netwerk wel zichtbaar. Helaas is verbinden nog niet gelukt, klusje voor een regenachtige zondagmiddag;)

Ik had hetzelfde probleem, gisteren een uur met kpn aan de telefoon gezeten.

na het wijzigen van 802.11ax in een andere waarde, werd mijn netwerk wel zichtbaar. Helaas is verbinden nog niet gelukt, klusje voor een regenachtige zondagmiddag;)

Wat raar dat het voor “experts” ook zo lang duurt. Ik kan me voorstellen dat je als je over gaat naar nieuwe apparatuur voorbereid bent op alle service-vragen die je van gebruikers kijrg. Helaas.

Werkt het nu wel bij jou?

 

Reputatie 7
Badge +24

Sommige problemen kom je pas tegen "in het veld". Wat belangrijk nu is om op een rijtje te zetten welke modellen er precies niet werken.

Reputatie 7

Weet jij welke wifi netwerkkaart in jouw Dell Latitude 3150 zit?

Ik had hetzelfde probleem, gisteren een uur met kpn aan de telefoon gezeten.

na het wijzigen van 802.11ax in een andere waarde, werd mijn netwerk wel zichtbaar. Helaas is verbinden nog niet gelukt, klusje voor een regenachtige zondagmiddag;)

Wat raar dat het voor “experts” ook zo lang duurt. Ik kan me voorstellen dat je als je over gaat naar nieuwe apparatuur voorbereid bent op alle service-vragen die je van gebruikers kijrg. Helaas.

Werkt het nu wel bij jou?

 

Ja, ik denk dat een herstart van mijn laptop genoeg was, na het wijzigen van de 802.11ax