Beantwoord

KPN BOX 12 One Mesh met TP Link WPA8631P niet compatible?

  • 18 July 2022
  • 9 reacties
  • 1288 keer bekeken

Ik krijg maar geen one mesh netwerk via m'n TP Link WPA8631 en BOX12 aangelegd, terwijl beide over One Mesh technologie beschikken. Volgens KPN zijn externe One Mesh apparaten "geblokkeerd" en werkt het alleen met KPN Superwifi apparaten.

Om nu mijn hele TP Link set over boord te gooien en alles opnieuw via KPN aan te schaffen is ook zo wat.. 

 

Iemand hier ervaring mee?

icon

Beste antwoord door Joep1965 18 July 2022, 11:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

De box 12 werkt alleen samen met de versterkers van kpn. Zet de wifi van het modem uit en gebruik alleen de tp links. Dan werkt het prima.  Uiteraard moet er wel één tp link bekabeld aan het modem. 

@Joep1965 bedankt voor je reactie. 

Nu heb ik dat al geprobeerd, maar haal ik m'n snelheden in huis niet zoals met de wifi van box 12.

Heb 1 Gb glasv. Maar met de tp haal k amper 100mb

Badge +19

Dan vermoed ik toch dat je iets aan moet passen in de tp link. Gebruik je wel de 5ghz band?

Goeie, zal dat straks eens bekijken als ik thuis ben.

Geen idee op welke band ik het netwerk heb aangemaakt.

Tnx alvast voor de info

Badge +19

De box 12 regelt dat automatisch.  Ik vermoed dat je bij de tp link de 2.4ghz band en de 5ghz band een eigen naam moet geven.  We horen wel hoe het afloopt. Verwacht niet dat je met wifi 1gb haal hoor. Dat haal je alleen bekabeld. 

Reputatie 7
Badge +24

Dat is een draadloze verbindingset met WiFi ondersteuning. Dat is helemaal niet vreemd dat u daar maar 100 mbit over haalt. 

Badge +19

@RSi076 dat is een hele goeie van @Nick83  Daar had ik niet naar gekeken.  Als je die nog terug kan brengen moet je dat zeker doen.  Via het electriciteitsnetwerk krijg je nooit snelheid en wordt het nooit stabiel.  De super wifi's zijn dan een heel goed alternatief.

@Nick83 als ik een speedtest doe rechtstreeks via de BOX12 haal ik met gemak 800/900mbps. Met one mesh technologie zou je dan volgens mij 1 en hetzelfde wifi netwerk moeten hebben, dezelfde snelheid,dezelfde sterkte.

En als je glasvezel met 1000mbps, zou je toch verwachten dat de snelheid toch hoger ligt dan 50-100mbps

 

b-24.png 2.4 GHz 300 Mbps b-50.png 5 GHz 867 Mbps

Met de passthrough Powerline-kit breid je de AC1200-wifi uit naar elke kamer in je woning.

Tot
1300 Mbps

b-speed.pngAV1500 MbpsAV21300 Mbps

De nieuwste HomePlug AV2-technologie levert snelheden tot 1300 Mbps
via Powerline, zonder dat er tijdens de overdrachten snelheid verloren gaat.

b-line1.png Powerline
b-line2.png Ethernet-kabel

Transmission Speeds Powerline: up to 1300 Mbps
Ethernet: 10/100/1000 Mbps
Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 als ik een speedtest doe rechtstreeks via de BOX12 haal ik met gemak 800/900mbps. Met one mesh technologie zou je dan volgens mij 1 en hetzelfde wifi netwerk moeten hebben, dezelfde snelheid,dezelfde sterkte.

Dezelfde snelheid en sterkte zeker niet. De snelheid en sterkte word bepaald door de gebruikte apparatuur. Niet door het feit dat het mesh is.

En als je glasvezel met 1000mbps, zou je toch verwachten dat de snelheid toch hoger ligt dan 50-100mbps

Met goede apparatuur wel. Powerlines vallen zeker niet onder de categorie "goede apparatuur".Â