Beantwoord

KPN Box 12 vervangen voor Fritzbox 7490

  • 3 May 2021
  • 12 reacties
  • 1371 keer bekeken

Sinds maart 2021 glasvezelinternet van KPN via de bijgeleverde KPN Box. Sindsdien alleen maar problemen:

  • Wifi start meerdere keren per dag op; heel irritant als je aan het werk bent.
  • Printers niet zichtbaar in de portal van KPN Box 12
  • Een printer die ineens niet meer beschikbaar is in het netwerk, maar geeft wel aan aangesloten te zijn

Ik zie in het forum gelijkluidende klachten. Ik heb daarom besloten om zelf mijn oude Fritzbox 7490 direct achter het glasvezelmodem aan te sluiten. Mijn vraag is, hoe werkt dat? Waar kan ik aan de inloggegevens van mijn KPN-glasvezelinternet abonnement vinden??

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 5 May 2021, 17:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Blue Mink! 

Eén van onze superusers heeft twee mooie topics geschreven:

 

 


Neem het rustig door en laat het weten als er nog vragen zijn: er wordt graag met jou meegedacht! 

Reputatie 5
Badge +4

Op nl.avm.de staat een handleiding. 
Ik heb zelf de LAN1-poort van de 7490 met een UTP-kabel aangesloten op de aansluitkast van de glasvezel. Daarna verder met de wizard. 
Zorg wel dat je FritzOS 7.26 hebt,dat is de laatste versie. 

@Blue Mink

zorg eerst dat de firmware update op de fritz komt door deze achter de experiabox te doen (mocht deze niet recent zijn)

dan in de fritzbox regio Nederland

dan de wizard volgen voor kpn glasvezel

TIP

bij nieuwe installatie neem eerst ff een foto van de wachtwoorden op de fritzbox aan de achterkant

@Blue Mink

zorg eerst dat de firmware update op de fritz komt door deze achter de experiabox te doen (mocht deze niet recent zijn)

dan in de fritzbox regio Nederland

dan de wizard volgen voor kpn glasvezel

TIP

bij nieuwe installatie neem eerst ff een foto van de wachtwoorden op de fritzbox aan de achterkant

@peter-keetfm Dank voor je antwoord. Ik zal de wizard van KPN volgen, maar hoe weet KPN dat ik een internet-abonnement heb? Zit dat besloten in het IP-adres van de glasvezelrouter??

Op nl.avm.de staat een handleiding. 
Ik heb zelf de LAN1-poort van de 7490 met een UTP-kabel aangesloten op de aansluitkast van de glasvezel. Daarna verder met de wizard. 
Zorg wel dat je FritzOS 7.26 hebt,dat is de laatste versie. 

Dank voor je antwoord en tip voor update naar 7.26. Moet ik nog ergens internetabonnement gegevens van KPN invoeren???

@Blue Mink

zorg eerst dat de firmware update op de fritz komt door deze achter de experiabox te doen (mocht deze niet recent zijn)

dan in de fritzbox regio Nederland

dan de wizard volgen voor kpn glasvezel

TIP

bij nieuwe installatie neem eerst ff een foto van de wachtwoorden op de fritzbox aan de achterkant

@peter-keetfm Dank voor je antwoord. Ik zal de wizard van KPN volgen, maar hoe weet KPN dat ik een internet-abonnement heb? Zit dat besloten in het IP-adres van de glasvezelrouter??

De glasvezel wat naar je huis loopt naar de wijkkast die is actief op jou adres 

Niks staat vast in een router

 

Reputatie 5
Badge +4

Op nl.avm.de staat een handleiding. 
Ik heb zelf de LAN1-poort van de 7490 met een UTP-kabel aangesloten op de aansluitkast van de glasvezel. Daarna verder met de wizard. 
Zorg wel dat je FritzOS 7.26 hebt,dat is de laatste versie. 

Dank voor je antwoord en tip voor update naar 7.26. Moet ik nog ergens internetabonnement gegevens van KPN invoeren???

Ik weer niet meer uit het hoofd of ik abonnementsgegevens moest opgeven, ik dacht van niet. Gewoon proberen  

 

Nee hoeft niet

Alleen sip gegevens van de vaste telefoon in de fritzbox invoeren (als jedit hebt) 

Gaat tegenwoordig ook van zelf had ik begrepen

Ik moest dit nog zelf doen dus zeker of het nu niet moet weet ik niet

Voor internet en itv is het kpn profile voldoende 

Reputatie 2

Bij mij weten moet je de 7590 hebben als je op glasvezel zit

Bij mij weten moet je de 7590 hebben als je op glasvezel zit

Nee hoor de 7490 en de 7581 en de nu 7590 er achter gehad werken prima (met NT glasvezelkastje) 

Voor direct op glasvezel heb je een 5490 of 5530 nodig

 

Reputatie 7
Badge +9

Op nl.avm.de staat een handleiding. 
Ik heb zelf de LAN1-poort van de 7490 met een UTP-kabel aangesloten op de aansluitkast van de glasvezel. Daarna verder met de wizard. 
Zorg wel dat je FritzOS 7.26 hebt,dat is de laatste versie. 

Dank voor je antwoord en tip voor update naar 7.26. Moet ik nog ergens internetabonnement gegevens van KPN invoeren???

@Blue Mink Misschien heb je hier iets aan: Internet Aansluiten_Glas_#3.indd (xs4all.nl)

Geldt ook voor KPN.

Piet.

Op nl.avm.de staat een handleiding. 
Ik heb zelf de LAN1-poort van de 7490 met een UTP-kabel aangesloten op de aansluitkast van de glasvezel. Daarna verder met de wizard. 
Zorg wel dat je FritzOS 7.26 hebt,dat is de laatste versie. 

Dank voor je antwoord en tip voor update naar 7.26. Moet ik nog ergens internetabonnement gegevens van KPN invoeren???

@Blue Mink Misschien heb je hier iets aan: Internet Aansluiten_Glas_#3.indd (xs4all.nl)

Geldt ook voor KPN.

Piet.

Dank je wel Piet