KPN iTV app op iPhone 13 kan Chromecast niet vinden

  • 14 March 2022
  • 13 reacties
  • 936 keer bekeken

Hetzelfde probleem hier. iPhone 13 met vers geïnstalleerde iTV app, mag lokale netwerk gebruiken voor t zoeken naar andere apparaten. YouTube, Facebook, etc kunnen wel de Chromecast vinden, de KPN app niet.

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7

Hetzelfde probleem hier. iPhone 13 met vers geïnstalleerde iTV app, mag lokale netwerk gebruiken voor t zoeken naar andere apparaten. YouTube, Facebook, etc kunnen wel de Chromecast vinden, de KPN app niet.

Heb je de Chromecast kunnen koppelen via Google Home?

Heeft de iTV app toegang tot het lokale netwerk?

De Chromecast is inderdaad goed geconfigureerd en werkt al 6 jaar naar behoren. Ik kan hem ook vanaf een laptop via Chrome browser gebruiken. Dat werkt allemaal. Het probleem zit niet in het netwerk, maar lijkt in de app te zitten. Waarom werken de andere apps dan wel vanaf dezelfde telefoon?

Ik heb net een andere iPhone gepakt en opnieuw geprobeerd met een verse installatie van de app. Precies hetzelfde probleem. YouTube, Facebook video, Netflix, etc werken allemaal wel met de Chromecast.

Ik heb hier zeker vier actieve Chromecast devices op t netwerk. Allemaal te vinden via genoemde apps, maar niet via de iTV app.

 

Reputatie 7

En nogmaals de vraag of de iTV app toegang heeft tot het lokale netwerk.

Zie deze site.

Zoals gezegd: ja.

 

Reputatie 7

En op jouw iPhone zie je in Google Home de Chromecast ook staan?

 

 

Reputatie 7

Is dit het device waar je iTV naar wilt casten?

Ja.

Ik ben een stuk verder met mijn eigen diagnose. Even snel een ander accesspoint gepakt. Die op hetzelfde netwerk aangesloten. De iPhone daarop gekoppeld en Viola. Dan werkt t wel.

dus iPhone op ap1, chromecast op ap2 en dan werkt het. Verklaart niet waarom de YouTube app het wel doet als ze op dezelfde ap zitten.

Reputatie 7

Het heeft er alle schijn van dat op dat eerste accesspoint sta-isolation actief is waardoor apparaten niet met andere apparaten op het netwerk kunnen babbelen.

Voor YouTube en Netflix hoeft de Chromecast niet op hetzelfde netwerk te zitten, die apps ondersteunen ook de gastmodus van de Chromecast.

Je zou de gastmodus eens uit kunnen zetten om te kijken of je dan ook nog via YouTube of Netflix kunt casten.

 

Client isolation was al uit op mijn Cisco Access Point. IGMP snooping ook.
Gast Modus net uitgezet.

Nu ziet hij hem wel.

Thx.

Reputatie 7

Gast Modus net uitgezet.

Nu ziet hij hem wel.

Dus door de gastmodus uit te zetten wordt de Chomecast wel zichtbaar binnen de iTV app?

Exact

Gast Modus net uitgezet.

Nu ziet hij hem wel.

Dus door de gastmodus uit te zetten wordt de Chomecast wel zichtbaar binnen de iTV app?

Exact

 

Reputatie 7

Exact

Gast Modus net uitgezet.

Nu ziet hij hem wel.

Dus door de gastmodus uit te zetten wordt de Chomecast wel zichtbaar binnen de iTV app?

Exact

Dat had ik nu net niet verwacht.

Ik zal de gastmodus op mijn Chromecast eens aan zetten en kijken of ik hetzelfde ervaar met het casten vanaf een Android tablet.